۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبرداد؛

فعال شدن طرح‌های نیمه تمام توسعه کتابخانه در دولت سیزدهم

فعال شدن طرح‌های نیمه تمام توسعه کتابخانه در دولت سیزدهم

شهرکرد- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی کشور که غیرفعال بود در دولت سیزدهم فعال شد.

مهدی رمضانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر گفت: بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی کشور که غیرفعال بود در دولت سیزدهم فعال و از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور بهره‌مند شده است.

وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر اقدامات شاخص و قابل توجهی در حوزه کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته که این اقدامات هم در حوزه عمرانی و زیرساختی هم در بُعد نرم‌افزاری مشهود است.

رمضانی ادامه داد: تمام طرح‌های دارای پیشرفت اجرایی ۵۰ درصد و حتی کمتر در حال حاضر فعال است و در اعتبارات سفر رئیس‌جمهور گنجانده شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: در دولت سیزدهم نسل جدید کتابخانه های عمومی در حال توسعه است و در حال حاضر در بسیاری از کتابخانه های مرکزی سراسر کشور ۶۰ عنوان خدمت ارائه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه ۱۱ شهر چهارمحال و بختیاری بدون کتابخانه است، اظهار داشت: این استان از نعمت کتابخانه مرکزی هم بی‌بهره است و باید تلاش کرد تا این فضا در استان ایجاد شود.

وی بر ضرورت برگزاری منظم انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: این انجمن به ریاست استانداران هر ۲ ماه یکبار باید تشکیل شود و انتظار می‌رود استان‌ها نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 5969496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha