۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

برای دومین بار؛

«پوتین» اقدامات متقابل علیه غرب درباره سقف قیمت نفت را تمدید کرد

«پوتین» اقدامات متقابل علیه غرب درباره سقف قیمت نفت را تمدید کرد

«پوتین» با صدور فرمانی، برای دومین بار اقدامات تلافی‌جویانه مسکو علیه کشورهای غربی در برابر سقف قیمت نفت کشورش را تا ۳۰ ژوین ۲۰۲۴ تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز دوشنبه فرمانی را برای تمدید اقدامات متقابل علیه کشورهای غربی و سقف قیمت نفت تعیین شده از سوی آن ها امضا کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این فرمان که از فروش نفت خام روسیه به کسانی که از سقف قیمت کشورهای غربی پیروی می کنند جلوگیری می کند، تا ۳۰ ژوین ۲۰۲۴ تمدید شده است.

این فرمان ابتدا در دسامبر ۲۰۲۲ امضا و در فوریه ۲۰۲۳ لازم‌ الاجرا شد. ابتدا انتظار می‌ رفت که تا اول جولای ۲۰۲۳ ادامه یابد، اما سپس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شد. بنابراین، این دومین بار است که رییس جمهور روسیه اقدامات متقابل را تمدید می کند.

۱۴ بهمن ماه سال ۴۰۱ بود که کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص سقف قیمت فراورده های نفتی روسیه در سطح ۱۰۰ دلار در هر بشکه در هر بشکه توافق کردند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران در مسکو در این خصوص گفته بود: دیدگاه منفی نسبت به تحریم‌ های اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌ های نفتی روسیه داریم. این امر منجر به عدم تعادل بیشتر در بازارهای جهانی انرژی خواهد شد. ما اقداماتی را برای حفظ منافع خود در برابر خطرات ناشی از این تحریم‌ ها انجام خواهیم داد.

گفتنی است که کشورهای اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۲ بر سر اعمال سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه توافق کردند.

کد خبر 5970302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha