۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی علم و دین در دانشگاه آزاد همدان

برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی علم و دین در دانشگاه آزاد همدان

همدان- مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت:نشست‌های فلسفی و اندیشه ای بین حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می شود.

حسین زیادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نیم قرن است که از طرح موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» می‌گذرد و آنچه که ضرورت این وحدت را موجب می‌شود نظام سازی است.

وی افزود: آنچه که به نظام سازی کمک می‌کند ربوبیت خداوند است و این در صورتی است که علوم غربی تنها به خالقیت می‌پردازد.

زیادی با بیان اینکه دانشگاه با ابتناء بر هویت دینی خود است که می‌تواند مبدا یک تحول بزرگ و حرکت انقلاب اسلامی به سوی ساخت تمدن نوین اسلامی شود، گفت: علم غربی با دادن استقلال تام و تمام به علوم طبیعی ذهن نخبگان جامعه را از پرسش‌های فلسفی خالی می‌کند.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تاکید کرد: فارغ التحصیلان علوم غربی تکنسین‌هایی هستند که با تسلط هرچه بیشتر بر طبیعت و سایر انسان‌ها به توسعه تمدن غرب کمک می‌کنند.

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت را مبتنی بر هویت ایرانی_اسلامی خود پیش بگیریم باید بین فلسفه و علوم طبیعی یک تعامل ایجاد کنیم، که این تعامل با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

زیادی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک تعامل دانشی است، خاطرنشان کرد: متاستفاته آنچه که امروز در دانشگاه‌های ما وجود دارد استقلال دو مقوله علم و دین است.

از همین رو شکل گیری گفتگو های فلسفی بین حوزه و دانشگاه اهمیت ویژه ای دارد و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بر آن است که با طرح پرسش‌های فلسفی در دانشگاه و فراهم آوردن بستر گفتگوهای حوزوی دانشگاهی به رشد هویت دینی دانشگاه کمک کند.

کد خبر 5971110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha