۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۴

مدیر حوزه های علمیه کشور خبر داد؛

تهیه برنامه مشترک پنجساله بین حوزه و آموزش و پرورش

 تهیه برنامه مشترک پنجساله بین حوزه و آموزش و پرورش

ساری- مدیر حوزه های علمیه کشور از تهیه برنامه مشترک پنجساله بین حوزه و آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مسئولان استان مازندران با اشاره به جایگاه تاریخی، دینی و اجتماعی استان مازندران اظهار داشت: شخصیت‌ها و بزرگانی زیادی را استان مازندران تقدیم کرده است و برای رسیدن به قله اتکای به تاریخ ارزشمند بسیار مهم است.

وی با عنوان اینکه اتکای به تاریخ برجسته سبب هویت و شخصیت می‌شود، گفت: سه ضلع آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه بسیار مهم است و باید پای کار باشند و همه دستگاه‌ها باید پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه در سند تحول و بنیادین آموزش و پرورش کارهای مهمی صورت گرفته است، افزود: در حوزه اجرا هنوز سند تحول زیاد پیش نرفته است.

آیت الله اعرافی با اشاره به تهیه برنامه مشترک پنج ساله که به امضای مدیر حوزه علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده است، طرح امین را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: دوستان حوزوی و تبلیغی باید مسائل آموزش و پرورش را جزو اولویت‌ها قرار دهند و آموزش و پرورش نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مازندران نیز دارای برش پنج ساله برنامه حوزی است، گفت: این برنامه در همه استان‌های کشور تهیه شده است.

وی انسجام بین دستگاه‌های حوزوی و فرهنگی را امری مهم برشمرد و گفت: نگاه کلان راهبردی و مؤثر باید بر مجموعه‌ها حاکم تا در جامعه اثرگذار باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار مسجد در استان، برپایی نمازجماعت در سه نوبت را در این مساجد مهم بیان کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش، مسجد و دانشگاه درست شود بسیاری از مسائل حل می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌های کشور بادی دارای پیوست فرهنگی باشد و هر اقدام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید به این مساله توجه کند.

کد خبر 5973041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha