۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

کرملین: استفاده غرب از دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرناک است

کرملین: استفاده غرب از دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرناک است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: استفاده غرب از دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: استفاده غرب از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به کی یف بدون عواقب نخواهد ماند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: موضوع اموال توقیف شده روسیه دایما در اتحادیه اروپا و آمریکا در دستور کار است؛ اما این اقدامات غیرقابل قبول و برای سیستم مالی جهانی بالقوه خطرناک است.

دیمیتری پسکوف اضافه کرد: کسانی که سعی در اجرای طرح استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین دارند را آسوده نخواهیم گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مواضع روسیه هراسانه یکی از رسانه های آمریکایی در خصوص فرمانده پیشین ارتش خصوصی واگنر (یوگنی پریگوژین) نیز اشاره کرد و گفت: روایت روزنامه وال استریت ژورنال از مرگ پریگوژین جعلی است و ارزش اظهارنظر ندارد.

پسکوف در ارتباط با وعده بررسی عضویت کی یف در اتحادیه اروپا نیز افزود: پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا کل سیستم داخلی اروپا را تضعیف خواهد کرد و اتحادیه اروپا را به ورطه فروپاشی خواهد کشاند.

این در حالیست که روزنامه نیویورک تایمز ساعاتی پیش از قول منابعی آگاه اعلام کرد که کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش درباره دارایی‌ های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به بهانه کمک به اوکراین را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، دولت جو بایدن در حال حمایت از درخواست بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی مسدود شده روسیه توسط کشورهای غربی است. گفته شده است که مذاکرات میان مقامات، بانکداران و وکلا در هفته‌ های اخیر قوت گرفته و واشنگتن به چند تن از متحدان خود فشار آورده است تا تاریخ ۲۴ فوریه به مناسبت دومین سالگرد آغاز عملیات ویژه مسکو در اوکراین، راهبرد مرتبطی را در این باره ارایه دهند.

روزنامه نیویورک تایمز ادامه داد که، هنوز تصمیم نهایی درباره این مساله گرفته نشده است.

کد خبر 5973352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha