۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

امام جمعه اردستان:

مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند

مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند و مطالبه‌گری آنان نیز از نوع صحیح و اساسی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان‌ها باید در زندگی خود همیشه سعی کنند ابتدا دل و قلب خود را پاک گرداند چرا که اگر دل ناپاک باشد چشمان او هرزه رفته و انسان اعمال ناشایست انجام می‌دهد بنابراین وقتی دل پاک باشد اعمال خوب از انسان صادر می‌شود.

وی با اشاره به ولادت حضرت عیسی مسیح، افزود: دو گروه در ارتباط با حضرت عیسی (ع) به ناروا حرف زدند که یکی مسیحیان افراطی‌گر که ایشان را پسر خدا می‌دانند و گروه دوم نسبت به حضرت عیسی (ع) تفریط می‌کنند همچنین در صدد ترور آن حضرت بودند و ایشان را قبول نداشتند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: پیامبر اکرم فرمودند که هرگاه فریاد مظلومانه یک انسانی را بشنود و به او پاسخ مثبت ندهد، مسلمان نیست اما برخی کشورها و سازمان ملل که چشم خود بر روی خیلی از حقایق می‌بندد اقدامی نمی‌کنند و حتی اعلام کرده مردم غزه در وضع بدی هستند.

حجت الاسلام دهشیری خاطرنشان کرد: امنیت امروزه جامعه مرهون خدمات و خون‌های شهداست، هفته گذشته حمله ددمنشانه به ستاد نیروی انتظامی راسک صورت گرفت و دوازده نفر از سربازان مدافع وطن مظلومانه به شهادت رسیدند که مسؤولان قول دادند انشالله دشمنان به سزای عمل خود خواهند رسید.

وی با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص مطالبه‌گری، بیان کرد: مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند و مطالبه‌گری آنان نیز از نوع صحیح و اساسی باشد همچنین جنبه توهین کردن و زیر سوال بردن را نداشته باشد و مطالبه‌گری به حق می‌تواند مؤثر باشد.

امام جمعه اردستان با اشاره به روز کاهش حوادث بلایای طبیعی، ادامه داد: پنجم دی سال ۸۲ سالروز زلزله ویرانگر بم است که هزاران نفر در این حادثه کشته شدند چرا که ساختمان‌ها مقاومت نداشت بنابراین باید قبل از رخ دادن هرگونه حادثه‌ای به فکر مقاوم سازی و این حوادث بود چرا که می‌گویند: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

دهشیری یادآور شد: وفات حضرت ام البنین در هفته جاری قرار دارد و روز وفات این حضرت به عنوان روز تکریم از همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است که مسؤولان و مردم باید توجه کنند که این دو قشر با تاسی به حضرت ام البنین زندگی خود را می‌گذارند.

کد خبر 5973365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha