۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

وزیر کار لبنان در گفت‌وگو با مهر:

ایران در سرنگونی رژیم آپارتاید صهیونیستی نقشی مهم ایفا خواهد کرد

ایران در سرنگونی رژیم آپارتاید صهیونیستی نقشی مهم ایفا خواهد کرد

وزیر کار لبنان معتقد است که ایران در از بین بردن و سرنگونی رژیم نژادپرست و آپارتاید صهیونیستی، نقشی مهم ایفا خواهد کرد.

خبرگزاری مهر، گروه‌ بین الملل: حمایت از فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۴۰ سال گذشته همواره یکی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران بوده است. در طول تمامی این سال ها، تهران نقش بسزایی در حمایت از منافع و مصالح فلسطینیان از یک سوی و تقویت قدرت مقاومت فلسطین از سوی دیگر، ایفا کرده است. شخصیت های فلسطینی نیز بارها و در مناسبت های مختلف قدردان حمایت های تهران از مسأله فلسطین بوده‌اند. عملیات طوفان الاقصی که در روز ۷ اکتبر رقم خورد نیز به یکی دیگر از عرصه های حمایت های همه جانبه محور مقاومت از ایران گرفته تا عراق، یمن و لبنان، مبدل گشت. در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «مصطفی بیرم» وزیر کار لبنان انجام داده است.

مصطفی بیرم، وزیر کار لبنان در این گفت‌وگوی اختصاصی با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان و مستضعفان سراسر جهان، بر نقش حائز اهمیت ایران در ریشه‌کن کردن رژیم آپارتاید و نژادپرست صهیونیستی تاکید کرد.

بیرم در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین که دیروز (شنبه) برگزار شد، به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا باید بر این مساله تاکید کنم که آنچه در نوار غزه شاهد هستیم، یک جنایت تمام‌عیار ضدبشری است. این اتفاق تنها علیه مسلمانان رخ نداده بلکه علیه بشریت رخ داده است. بنابراین باید همه کشورهای جهان در قبال نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در فلسطین مرتکب می‌شود، وارد عمل شوند.

سیاستمدار لبنانی اضافه کرد: باید بر این مساله تاکید کنم که لبنان در شرایط کنونی بابت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، در حال هزینه‌دادن است. البته در صحنه رویارویی با صهیونیست‌ها، شاهد تقابل مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان هستیم که به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ‌های متعددی داده و آنها را مستاصل کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین حزب‌الله با عملیات‌های خود توانسته است تا رژیم صهیونیستی را از تجاوز همه‌جانبه و گسترده علیه لبنان باز دارد که خود امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

بیرم با اشاره به راهبرد اصولی جمهوری اسلامی در حمایت از تمام مظلومان و مستضعفان یادآور شد: جمهوری اسلامی در گذشته از مردم آفریقای جنوبی در مسیر سرنگون کردن رژیم آپارتاید حمایت کرد و امروز با یاری حق‌تعالی، در مسیر از میان برداشتن رژیم نژادپرست و آپارتاید صهیونیستی نقشی مهم ایفا خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آینده جنگ فلسطینیان با رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: معتقدم که جنگ کنونی در نوار غزه با پیروزی مردم فلسطین و مقاومت اسلامی به پایان خواهد رسید و متعاقبا به تحقق اهداف بزرگ ملت فلسطین در ایجاد کشوری مستقل و سرنگون کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی منجر خواهد شد.

مصطفی بیرم در پاسخ به سوالی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه نیز گفت: حمله ها و تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه قطعا در ردیف جنایات جنگی قرار می گیرد، چرا که رژیم صهیونیستی در ابتدا نیت و هدف خود را در راستای نسل کشی مردم غزه حتی در برابر چشم افکار عمومی و رسانه ها عنوان می کند و سپس اقدام به قتل عام مردم بی گناه در فلسطین می کند.

وی افزود: آیا جنایت جنگی بالاتر از این در تاریخ رخ داده است؟ زمانی که شاهد هستیم بیش از 70 درصد از افرادی که غزه به شهادت رسیده اند از افراد غیر نظامی، زنان و کودکان و افراد سالخورده هستند. زمانی که صهیونیست ها یک بیمارستان را بمباران کرده و آن را در برابر دوربین خبرنگاران ویران کرده و به این اقدام خود مباهات می ورزند، آیا جنایتی بالاتر از این وجود دارد؟

بیرم تاکید کرد : من معتقدم جنایات کنونی صهیونیست‌ها بزرگترین جنایات جنگی در تاریخ است، اما رژیم آپارتایدی و کودک کش صهیونیستی باید بداند که آینده ای در منطقه ما ندارد و در نهایت از بین خواهد رفت.

کد خبر 5974744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      1 0
      زنده باد جمهوری اسلامی ایران! 💚🌱🇮🇷