۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

طرح «محله‌محور» در کردستان اقدامی برای تسهیل در کلاس‌گذاری است

طرح «محله‌محور» در کردستان اقدامی برای تسهیل در کلاس‌گذاری است

سنندج_ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای طرح «محله‌محور» در استان اقدامی برای تسهیل در کلاس گذاری و افزایش آمار ثبت نام و تشکیل کلاس است.

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت چهل و چهارمین سال تشکیل نهضت سواد آموزی، از اهتمام مسؤولان و کلیه عوامل و همچنین تلاش‌های ویژه آموزش دهندگان استان در اجرای فرایند سواد آموزی سال ۱۴۰۱ تشکر اظهار کرد: با زحمات کلیه دست اندر کاران، کردستان سال گذشته بیش از ۹۵ درصد حجم ابلاغی را پوشش و استان موفق به کسب رتبه هشتم کشوری شد.

خسروی در ادامه گزارشی از روند کلاس گذاری سال ۱۴۰۲ استان، برگزاری جلسات توجیهی برای آموزش دهندگان و تشریح دستورالعمل‌های ابلاغی ارائه کرد و شروط تعیین شده برای کلاس گذاری از جمله کسب ۷۰ امتیاز و حداقل ۱۰ نفر سوادآموز برای هر کلاس را از موانع و مشکلات پیش روی آموزش دهندگان برای شناسایی، ثبت نام و جذب عنوان کرد.

وی طرح محله محور را اقدامی جهت تسهیل در کلاس گذاری و افزایش آمار ثبت نام و تشکیل کلاس عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح، روند کلاس گذاری سرعت گرفته و ما شاهد افزایش آمار پیش ثبت نام و استعلام هستیم.

معاون سواد آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از دغدغه و مطالبات آموزش دهندگان استان اشاره کرد و با بیان اینکه در این جلسه مستمع نظرات و دیدگاه‌های آنان خواهیم بود، حق بیمه، ناچیز بودن سرانه‌های آموزشی، تعیین تکلیف از طریق مراجع ذی صلاح و توجه به حقوق این افراد را از اهم درخواست‌های آموزش دهندگان عنوان و خواستار پیگیری آنها شد.

وی اضافه کرد: با کمک آموزش دهندگان خدوم، مراحل کلاس‌گذاری و استعلام در حال انجام است و اهتمام مجموعه، تلاش برای پوشش کامل حجم ابلاغی است،

خسروی تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت اولیه کلاس گذاری، به دلیل عدم تضییع حق آموزش دهندگانی که تاکنون اقدام به کلاس گذاری نکرده‌اند، درخواست می‌شود زمان کلاس گذاری تمدید و در این نشست در پاسخ به برخی شایعات در فضای مجازی، شفاف سازی لازم صورت گیرد.

کد خبر 5974895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha