۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

جانشین انتظامی مازندران:

۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در کلاردشت آزادسازی شد

۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در کلاردشت آزادسازی شد

کلاردشت- جانشین انتظامی مازندران از آزادسازی ۶۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال درکلاردشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدموسی حسینی افزود: در راستای اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازی گشت مشترک با عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر سازمان‌های مربوطه، مأموران موفق به شناسایی زمین‌های شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

سردار حسینی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات ۶۵ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی، ارزش زمین‌های رها سازی را برابر نظر کارشناسان بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این رابطه ۸ پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

کد خبر 5975183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شیری IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      3 0
      خیلی عالی است این مبارزات با زمین خواران باید همیشگی و قدرتمند باشد
    • ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      2 0
      خدارو شکر..ممنون ..باید اراضی ملی تصرف شده در هرشرایط آزاد بشه چون مال بیت المال
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      4 2
      خیلی خوب اراضی کشاورزی که قابل کشت میباشد ولی زمینهایی که قابل کشت نیست را چرا اجازه ساخت نمیدید حداقل این زمینها را تعقیر کاربری بدید که مردم رو به زمینهای کشاورزی نیارند
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      2 0
      درختها چه گناهی دارند؟!!!
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 0
      حیف این نخلهای بالودر کنده میشوند