لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / روز هشتادم؛

آمار شهدای حمله‌های اشغالگران به غزه به ۲۰۶۷۴ نفر افزایش یافت

آمار شهدای حمله‌های اشغالگران به غزه به ۲۰۶۷۴ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تعداد شهیدان حمله‌های اشغالگران به غزه به ۲۰۶۷۴ نفر و تعداد زخمی‌های این حمله‌ها به ۵۴۵۳۶ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به صورت مشخص اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار داده و تعداد زیادی از آنها را بمباران کردند.

حمله‌های کوبنده حزب الله به صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف موضع صهیونیستی حانیتا هدف قرار داده و چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

همچنین حزب‌الله لبنان تاکید کرد که در واکنش به هدف قرارگرفتن روستاها و خانه‌های غیرنظامیان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های صهیونیستی آویویم و المطله را هدف قرار داده است.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که در داخل یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیستی المناره موضع گرفته بودند خبر داد و تاکید کرد که به این نظامیان آسیب زده است.

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که این ساختمان پس از هدف قرارگرفتن با موشک هدایت‌شونده از سوی حزب‌الله لبنان آسیب‌های فراوانی دیده است.

مرکز تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف موضع نظامی «برکه ریشا» نیز از سوی رزمندگان حزب‌الله با تسلیحات مناسب هدف قرار گرفت.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که موضع صهیونیستی «جل العلام» در اطراف منطقه «الناقوره» پس از آنکه با موشک هدف قرار گرفت، دچار آتش‌سوزی شد.

حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تانک‌های ارتش این رژیم زیرساخت‌های مرتبط با حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده‌اند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های الناقوره، الخیام، وادی الملوک و یارین و همچنین شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز یک خانه در شهرک یارون و همچنین پوشش گیاهی منطقه اللبونه را هدف قرار دادند.

آمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۰۶۷۴ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای آخرین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه را اعلام کرد و بیان کرد: تعداد شهیدان حمله‌های اشغالگران به غزه به ۲۰۶۷۴ نفر و تعداد زخمی‌های این حمله‌ها به ۵۴۵۳۶ نفر افزایش یافت. نظامیان اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ کشتار و قتل عام را مرتکب شدند که در نتیجه آن ۲۵۰ نفر به شهادت رسیدند.

الثوابته: ۹۰۰۰ مجروح به علت عدم امکان مداوا شهید شده‌اند

اسماعیل الثوابته مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد که بخش بهداشتی و پزشکی نوار غزه در عمل به مرحله فروپاشی رسیده است.

الثوابته گفت: به دلیل بمباران نوار غزه از سوی اسراییل ۲۳ بیمارستان نوار غزه از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند. بیش از ۹ هزار نفر به دلیل عدم توانایی انجام اقدامات درمانی، به شهادت رسیده‌اند. به دلیل فروپاشی بخش بهداشتی و پزشکی نوار غزه، تعداد شهیدان می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که به نوار غزه می‌رسد تنها ۲ درصد از نیازهای بهداشتی و پزشکی این باریکه را پوشش می‌دهد. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند و در سایه کوتاهی و کم‌کاری سازمان‌های بین‌المللی اوضاع انسانی این باریکه فاجعه‌بار است.

الثوابته افزود: پس از قتل عام منطقه المغازی که به شهادت ۷۷ نفر انجامید، ۷ خانواده به صورت کلی از فهرست سازمان ثبت احوال خط خوردند و منقرض شدند. پیش از جنگ ۳۵ بیمارستان در تمامی استان‌های نوار غزه مشغول به کار بودند، اما اشغالگران روی هدف قراردادن همه این بیمارستان‌ها پافشاری می‌کنند. در نتیجه نسل‌کشی در غزه بیش از ۱۰۰ پزشک به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: اشغالگران به صورت عامدانه در جریان جنگ کودکان نارس را به شهادت رسانده‌اند و در چندین بیمارستان نیز زخمی‌ها را به شهادت رسانده‌اند. در استان‌های «غزه» و «شمال» نوار غزه مظاهر زندگی‌ وجود ندارد و هرکس در این منطقه‌ها باقی مانده حتی از دسترسی به آب نیز محروم است. ارتش اشغالگر در طول جنگ ۹۲ مدرسه و دانشگاه را که آوارگان در آن حضور داشتند بمباران کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه: صدها زخمی را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی از دست داده‌ایم

هلال احمر فلسطین اعلام کرد: ۱۲ آمبولانس از خان یونس به سمت شمال غزه برای خارج کردن کادر جمعیت هلال احمر پس از اینکه اشغالگران آنها را مجبور به تخلیه اورژانس جبالیا کردند، اعزام شده‌اند.

از سوی دیگر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شیر خشک برای کودکان پیدا نمی‌شود و غزه در آستانه گرسنگی واقعی قرار دارد. دهها هزار بیمار و مجروح فشار فزاینده بر ساختار بهداشت و درمان وارد کرده‌اند.

وی افزود: اشغالگران مانع از ورود دارو و کمک و رسیدن آن به شمال غزه می‌شوند. به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی، صدها مجروح را از دست داده‌ایم.

القدره گفت: بیش از ۹۹ نفر از کادر درمانی در شمال غزه همچنان در بازداشت نظامیان رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: اشغالگران به خواسته ما برای تأمین دارو توجهی نمی‌کنند و ما در برابر فاجعه حقیقی قرار داریم.

بازداشت ۴۷۳۰ فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ در غزه

منابع محلی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی از روز هفتم اکتبرتاکنون ۴۷۳۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، باشگاه اسیر فلسطین و کمیته امور اسرا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۴۷۳۰ فلسطینی در کرانه باختری به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمدند.

از سوی دیگر، منابع محلی از شهادت عضو کمیته مرکزی جبهه خلق در شهر غزه خبر دادند.

«ایمن نعیم المدهون» عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در حمله هوایی ارتش جنایتکار صهیونیستی به منطقه شیخ رضوان در شهر غزه به شهادت رسید.

از سوی دیگر، منابع محلی با انتشار تصاویری از اصابت موشک مقاومت اسلامی حزب الله لبنان به مقر «حانیتا» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی خبر دادند.

حمله کوبنده سرایا القدس به نظامیان صهیونیست+فیلم

زخمی شدن ۲۴ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۲۷ نظامی در جریان نبرد با مبارزان مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

انهدام تانک رژیم صهیونیستی با موشک تاندوم

سرایا القدس اعلام کرد: یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را با موشک تاندوم در خیابان بغداد در محله الشجاعیه در شرق غزه هدف قرار دادیم.

تداوم حمله قسام و سرایا القدس به نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان آن مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی را در شمال و شرق شهر خان یونس با خمپاره هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین در غزه از حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به رفح و خان یونس خبر داد.

همچنین درگیری شدیدی در منطقه القراره در شمال خان یونس وجود دارد و بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی از نظامیان این رژیم حمایت هوایی به عمل آورده اند.

قسام از حمله با موشک یاسین ۱۰۵ به یک نفربر رژیم صهیونیستی در شمال شهر خان یونس خبر داد.

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد: مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در ابوعربیان در شرق منطقه الزیتون با موشک های ۱۰۷ و خمپاره هدف قرار دادیم.

حمله حزب الله با موشک برکان به صهیونیست‌ها

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک سه موشک برکان از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که رزمندگان حزب الله بیت هیلل را در الجلیل را هدف حمله موشکی قرار دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی از خسارات سنگینی که به شهرک صهیونیست نشین بیت هلیل در شمال فلسطین اشغالی بر اثر موشکهای مقاومت وارد شده، خبر دادند.

این منابع از حمله شدید حزب الله با موشک برکان به منطقه هاردوف خبر دادند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از شلیک مستقیم از لبنان به سمت یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در الجلیل علیا خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز به شلیک موشک مقاومت لبنان به سمت شهرک مسکاف عام اشاره کرد.

حمله کوبنده سرایا القدس به نظامیان صهیونیست

گردانهای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که نظامیان و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را در خیابان پنجم شرق خان یونس با گلوله‌های خمپاره کالیبر ۶۰ هدف قرار داده است.

سرایا القدس اعلام کرد که مواضع و مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق غزه هدف قرار داده است.

آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین به صدا درآمد

صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به صدا درآمد. آژیر خطر، نتیف هعسراه در حومه غزه به صدا درآمد.

صحنه‌هایی از حملات موشکی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

قسام شاخه نظامی جنبش حماس هم تصاویری از حمله موشکی خود به شهرک های صهیونیست نشین را منتشر کرد.

۱۴۲ کارمند سازمان ملل در حملات اسراییل به غزه کشته شدند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۱۴۲ تن از کارکنان این آژانس جان خود را از دست داده‌اند.

این آژانس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تیم‌های ما برای کمک به مردم نیازمند، کار بی‌نهایت دشواری دارند. ما در سوگ شمار بیشتری از همکاران آنروا که در غزه کشته شده‌اند و حالا تعداد آنها به ۱۴۲ تن رسیده است، نشسته‌ایم؛ افرادی که عمدتاً با خانواده‌شان جان سپرده‌اند.

به‌دنبال عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه دست به بمباران بی‌وقفه نوار غزه زده‌اند به طوری که در پی این حملات وحشیانه، تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن از فلسطینیان که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

رسانه‌های عبری: هزینه جنگ علیه غزه برای اسراییل سرسام‌آور شده است

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: هزینه‌های جنگ علیه نوار غزه تاکنون به ۶۵ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسیده است.

در گزارش این رسانه‌ها آمده است: این میزان هزینه هنگفت برای جنگ برابر با بودجه سالانه امنیت اسراییل است.

از سوی دیگر خانواده الون شمریز اسیر صهیونیست نزد نیروهای مقاومت فلسطین که در جریان حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه محله الشجاعیه کشته شد تاکید کرد: کابینه اسراییل تمام اسرا را با تابوت به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهد.

تعداد بالای تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و این میزان هزینه تنها برای مقابله با یک گروه مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد. این در حالی است که بعد از گذشت ۲ ماه و نیم از آغاز جنگ تاکنون تل آویو نتوانسته به هیچکدام از اهداف اعلام شده خود در غزه دست پیدا کند.

آژانس خبری بلومبرگ در آمریکا در گزارشی تاکید کرده بود که افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در درگیری‌های نوار غزه ممکن است حمایت از عملیات تل آویو علیه این باریکه را از سوی جبهه داخلی تضعیف کند.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت ۱۵ نظامی صهیونیست در غزه تنها طی ۲۴ ساعت خبر داده است بلومبرگ در ادامه این گزارش می‌نویسد: این تعداد تلفات نشانه آن است که جنبش حماس همچنان قدرتمند بوده و از خود مقاومت شدید نشان می‌دهد.

رسانه‌های عبری: هزینه جنگ علیه غزه برای اسراییل سرسام‌آور شده است

برنامه ویژه ارتش اسرائیل برای حل بحران اختلال روانی نظامیان

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که جنگ غزه هزینه‌های بسیار زیاد و غیر قابل تحمل جسمی و روانی به ویژه به نظامیانی که دچار معلولیت شده‌اند، تحمیل کرده است.

این گزارش که در شماره دیروز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر شده، تاکید می‌کند که بخش بازپروری ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌ای را برای کمک به نظامیانی که در نتیجه جنگ در غزه از اختلال‌های روانی رنج می‌برند، آغاز کرده است.

این گزارش به نقل از مسوولان بخش مذکور تاکید می‌کند که تیم‌هایی از پرستاران و روان‌پزشکان تشکیل شده‌اند تا بتوانند در خصوص انگیزه‌های خودکشی نظامیان صهیونیستی با آنها صحبت کرده و ارزیابی خود را از میزان اختلال‌های روانی موجود در این نظامیان ارائه کنند.

روزنامه صهیونیستی هآرتص نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که از آغاز عملیات طوفان الاقصی بالغ بر ۲۸۰۰ نظامی صهیونیست در بخش بازپروری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مورد مداوا و درمان قرار گرفته‌اند. این گزارش تاکید می‌کند که ۱۸ درصد از نظامیان مذکور از عدم سلامت روانی و اختلال‌های روحی بعد از شوک‌هایی که دریافت کرده‌اند، رنج می برند.

روزنامه معاریو نیز پیش‌تر به این موضوع اذعان کرده و نوشته بود که غم و ناراحتی نظامیان صهیونیست نمودهای مختلفی نظیر فشارهای جسمی و روانی دارد که می‌تواند شامل کم خوابی، تنفس ضعیف و ضعف اشتها باشد. نظامیانی که از جنگ غزه باز می‌گردند، علاوه بر آسیب دیدگی‌های جسمی‌، احتمالاً در معرض مشکلات روانی ناشی از این جنگ قرار می‌گیرند.

برنامه ویژه ارتش اسرائیل برای حل بحران اختلال روانی نظامیان

پیام مهم السنوار درباره عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه طی دو روز گذشته پیام مهم و طولانی را خطاب به رئیس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش ارسال کرده و در آن تاکید کرده است که گردان‌های عزالدین قسام درگیری‌های سخت و شدید و بی‌سابقه‌ای را ضد نیروهای اشغالگر صهیونیستی دنبال می‌کنند و موفق شده‌اند خسارت‌های بسیار زیاد مالی و جانی به‌ آنها وارد کنند.

الجزیره به نقل از منابع نزدیک به حماس تاکید کرد که در پیام السنوار آمده است که نیروهای مقاومت غزه موفق شده‌اند تنها در عملیات زمینی بالغ بر ۵ هزار افسر و نظامی صهیونیستی را کشته یا مجروح کنند که حدود یک سوم این تعداد به هلاکت رسیده و یک سوم دیگر جراحت‌های سنگینی دارند و باقیمانده آنها دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند. بر اساس این گزارش در این مدت ۷۵۰ خودرو و تانک و تجهیزات زرهی دشمن به صورت کلی یا جزئی تخریب شده است.

السنوار در این پیام تاکید کرده که گردان‌های قسام ارتش اشغالگر صهیونیستی را در هم کوبیده و این نیروها هرگز زیر بار شروط اشغالگران نمی‌روند.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه با قدردانی از پایداری و مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که این ملت نمونه‌های بزرگ و کم نظیری از ایثار و جان‌فشانی و همبستگی و قهرمانی را نشان داده و مسئولیت فرماندهان سیاسی این است که زخم مردم را درمان کرده و پایداری و پایمردی خود را تقویت کنند.

پیام السنوار پس از پیشنهادهای مطرح شده از سوی میانجی‌های قطری و مصری برای آتش‌بس انسانی موقت صادر شده است. عناصر این جنبش متفق القول اعلام کرده‌اند که هیچ آتش بس موقت و عملیات تبادل اسرا را جز در سایه توقف کامل جنگ و رفع محاصره نوار غزه نمی‌پذیرند.

پیام مهم السنوار درباره عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در غزه

ده‌ها حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه‌های آوارگان

گزارش‌های رسانه‌های حاکی از آن است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و دقایق قبل حمله‌های وحشیانه خود را علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه از سر گرفته است. این حمله‌ها شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را نیز در برگرفت.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز سراسر منطقه‌های مرکزی نوار غزه و خان یونس را زیر آتش خود قرار داده است. توپخانه رژیم صهیونیستی شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰ حمله هوایی پی در پی علیه اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی طی بامداد امروز انجام داده اند.

این جنگنده‌ها چندین نوبت پشت سر هم اطراف یک بیمارستان در نوار غزه را بمباران کردند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که تنها در یک مورد از بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه یک منزل مسکونی در منطقه معن واقع در شرق خان یونس ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

از سوی دیگر درگیری‌ها و نبرد رزمندگان فلسطینی با عناصر متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد به طوری نیروهای مقاومت مانع پیشروی اشغالگران در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه شدند.

جنایت فجیع رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه المغازی

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۶۸ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد که شمار شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بیش از ۸۵ نفر است.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی نیز تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند زن و کودک و افراد سالخورده هستند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

براساس گزارش‌ها یک نوزاد شیرخواره از جمله شهدای بمباران وحشیانه اردوگاه المغازی توسط اشغالگران صهیونیست است.

جنبش حماس به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد که جنایت المغازی تلاشی برای روحیه‌بخشی به ارتش شکست خورده دشمن است. این جنبش تاکید کرد که دشمن جنایتکار صهیونیست جنایتی وحشیانه را در ارودگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه مرتکب شد و خانه‌های فلسطینی‌ها را در این منطقه بمباران کرد که بر اثر آن ده‌ها نفر به شهادت رسیدند. این جنایت در راستای ادامه نسل‌کشی و کشتار جمعی کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه انجام می‌گیرد.

حماس بیان کرد که این بمباران جنایتکارانه و بزدلانه علیه غیرنظامیان در خانه‌های خود تلاشی برای روحیه‌بخشی به ارتش شکست خورده دشمن است که تحت حمایت دولت بایدن به عنوان شریک اول جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین قرار دارد.

حمله اشغالگران به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این عناصر صهیونیست به اردوگاه دیر عمار واقع در غرب رام الله و شهر جنین نیز یورش بردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از محاصره بیمارستان ابن سینا در جنین توسط ارتش رژیم صهیونیستی است.

اشغالگران صهیونیست به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین و اطراف آن حمله کردند. شهرهای الخلیل و طوباس و منطقه میثلون در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و مقاومت نیروهای فلسطینی بود.

در جریان درگیری‌ها در منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست توسط نیروهای مقاومت

منابع آگاه در گفتگو با المیادین تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین با پرتاب چندین نارنجک عناصر اشغالگر در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، عناصر صهیونیست با مقاومت شدید نیروهای فلسطینی در این اردوگاه رو به رو شدند.

همچنین نیروهای فلسطینی با اشغالگران متجاوز در اطراف اردوگاه جنین و دیگر محورهای این منطقه درگیر شدند.

تیپ طولکرم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: رزمندگان فلسطینی موفق شدند تجهیزات سنگین نظامیان صهیونیست از نوع D۹ در خیابان الشهدا واقع در محله المنشیه را با استفاده از نارنجک هدف قرار داده و منهدم کنند.

شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در محله‌های مرکزی اردوگاه جنین همچنان ادامه دارد.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه

استیصال رژیم صهیونیستی و افزایش آمار تلفات ارتش

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک سرگرد ذخیره و سرباز صهیونیست درگیر در درگیری‌های شمال نوار غزه اذعان کردند.

ارتش این رژیم با اعلام آمار سانسور شده و غیرواقعی تاکید کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۴۸۹ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده اند که ۱۶۲ تن از آنها در عملیات زمینی در نوار غزه کشته شده اند.

در همین خصوص یائیر گولان معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: فرزندان ما در غزه بدون تحقق دستاوردی یا رسیدن به اهداف مشخص جنگ مبارزه می‌کنند.

وی افزود: هیچ راهی جز دستیابی به توافق با حماس و نه هیچ بازیگر دیگری وجود ندارد.

بسته شدن تعداد زیادی از شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که مسئولان منطقه کریات شمونه با صدور بیانیه‌ای از بسته شدن تعداد زیادی از شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی در برابر شهرک نشینان صهیونیست تا اطلاع ثانوی به دلیل اوضاع کنونی در این جبهه خبر دادند.

پیش از این شهرک نشینان صهیونیست اعلام کرده بودند که در سایه حمله‌های حزب الله لبنان و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامیان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی به شهرک‌ها بازنمی گردند.

در حال تکمیل

کد خبر 5975589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha