۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

سمینار بین‌المللی سرآغازی برای رشد و توسعه گردشگری اردبیل است

سمینار بین‌المللی سرآغازی برای رشد و توسعه گردشگری اردبیل است

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سمینار بین‌الملل که در تقویم رویدادهای سازمان اکو نیز ثبت شده، سرآغازی برای رشد و توسعه گردشگری اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر سه‌شنبه در اولین سمینار بین‌المللی گردشگری سلامت اظهار کرد: این سمینار که در تقویم رویدادهای سازمان اکو نیز ثبت شده است حسن ختامی برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و البته آغازی برای برنامه‌های جدید در مسیر رشد و توسعه گردشگری استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه این سمینار با محوریت آب‌های گرم معدنی استان اردبیل در حال برگزاری است، افزود: پیوند صنعت گردشگری و دانشگاه اتفاق مهم دیگری است که در سال جاری و در قالب سمینارهای مختلف اتفاق افتاده است و امروز شاهد نخستین سمینار گردشگری سلامت با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و به ویژه فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری هستیم که اثرات این اقدامات در آینده گردشگری استان محسوس خواهند بود.

اردبیل با داشتن آب‌های درمانی با خواص مختلف یکی از مناطق بکر کشور و حتی معروف در سطح دنیا است که بر همین اساس کشورهای عضو اکو اعلام آمادگی کردند تا با محوریت استان اردبیل آب‌های گرم برای گردشگران معرفی و شناسانده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: گردشگری نقطه تحول نظام اقتصادی کشور و استان اردبیل به شمار می‌رود و قطعاً ورود هر گردشگر می‌تواند ثمرات و عایدات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد تا ما بتوانیم رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد باشیم.

محمدی ادیب با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان اردبیل به بهترین شکل استفاده کرد به ثبت یک هزار و ۶۰۰ تردد در دوران قبل از کرونا اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با اقدامات زیربنایی که در دست اجرا داریم بر شمار گردشگران استان افزوده شود.

وی با اشاره به آثار قابل مشاهده رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل، ادامه داد: به واسطه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شاهد افزایش درخواست‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل هستیم که این مورد نوید آینده خوبی را برای صنعت گردشگری اردبیل می‌دهد.

کد خبر 5977001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha