۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

رییس مرکز نظارت امور درمان وزارت بهداشت:

زمینه‌های مختلف گردشگری سلامت در قم وجود دارد

زمینه‌های مختلف گردشگری سلامت در قم وجود دارد

قم- رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: شهر مقدس قم به دلیل موقعیت استراتژیک می‌تواند زمینه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را از شهرها و کشورهای مختلف داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هاشم دریاباری در نشست تخصصی «گردشگری سلامت» که با محور سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی (ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه، می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی به حوزه سلامت در شهرهای مذهبی سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران و ارزآوری بیشتر شود.

رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت به موقعیت استراتژیک کشور در منطقه اشاره و ابراز داشت: ارائه خدمات درمانی به کشورهای مختلف به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات درمانی پیشرفته و به روز، داشتن نیروی انسانی مجرب و توانمند در ارائه خدمات درمانی، قیمت مناسب و بهینه امور درمانی برای جذب بیماران و همچنین قرابت فرهنگی کشور با کشورهای منطقه را می توان مهمترین عوامل توسعه امر گردشگری در حوزه سلامت برشمرد.

وی در ادامه به جایگاه ویژه استان قم اشاره کرد و گفت: شهر مقدس قم به دلیل موقعیت استراتژیک آن و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی چند استان در زمینه‌های مختلف حوزه گردشگری سلامت می‌تواند زمینه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را از شهرهای اطراف و همچنین کشورهای همسایه داشته باشد.

دریاباری برگزاری نشست تخصصی «گردشگری سلامت» را بستر خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مهم از سوی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و همچنین وزارت میراث فرهنگی دانست و گفت: این نشست‌ها برای سرمایه‌گذاری انجمن‌ها و آژانس‌های مختلف در سایر کشورها و حضور فعال آنان در رتبه‌بندی مراکز بین‌المللی و سایت‌های جهانی مفید فایده است.

رییس مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در پایان پیگیری دریافت گواهی نامه معتبر بین المللی IPD را از جمله اقدامات مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد.

کد خبر 5978263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha