۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵

استاندار اردبیل:

راه‌آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی شمال -جنوب ایران تعیین شد

راه‌آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی شمال -جنوب ایران تعیین شد

گرمی- استاندار اردبیل گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام ‌شده و نظر مساعد رییس‌ جمهور، راه ‌آهن اردبیل - مغان جزو چهار کریدور اصلی شمال - جنوب جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان گرمی، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته راه آهن اردبیل - مغان به عنوان یکی از کریدورهای ریلی شمال - جنوب به رئیس‌ جمهور پیشنهاد شد.

وی تصریح کرد: نهایتاً پس از بررسی‌های تخصصی و فنی در سطح عالی کشور، با نظر مساعد آیت‌الله رئیسی، راه آهن اردبیل - مغان به عنوان یکی از چهار کریدور اصلی شمال - جنوب جمهوری اسلامی ایران تعیین شد و پس از اقناع‌سازی‌های گسترده مبنی بر مزیت‌های مختلف، این پروژه به عنوان کریدور کشور ردیف بودجه ملی برای آن ایجاد شد.

استاندار اردبیل گفت: دغدغه اصلی و مهم در استان اردبیل اقتصاد بوده و تنها راه پیشرفت اقتصادی استان افزایش تولید است که در این راستا بهره‌برداری از راه آهن اردبیل - میانه در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و رشد تولید مؤثر خواهد بود.

مسئولان شهرستان گرمی با تکیه بر نخبگان منطقه اقدام به تدوین برنامه جامع پیشرفت کنند

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته برنامه‌های جامعی در حوزه تولید استان اردبیل تدوین شده که در سطوح مختلف این برنامه‌ها در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک آثار آن نمایان خواهد شد.

عاملی اضافه کرد: شهرستان گرمی یکی از مناطق با ظرفیت بالای استان اردبیل محسوب می‌شود اما دچار عقب‌ماندگی‌های قابل توجهی است که باید مسئولان این شهرستان یک برنامه جامع پیشرفت در همه حوزه‌ها تدوین کنند تا اقدامات لازم برای عملیاتی‌سازی برنامه یاد شده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: لازم است مسئولان شهرستان گرمی از همه صاحب‌نظران، اندیشه‌ورزان و دلسوزانی که اهل این شهرستان هستند و در حال حاضر در شهرستان گرمی و سایر نقاط کشور سکونت دارند، برای همفکری و همکاری در راستای پیشرفت شهرستان استفاده کنند.

کد خبر 5979064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمود IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      5 1
      مسیر میانه اردبیل مغان وبیله سوار به راه های ارتباطی قزوین رشت و آستارا ارجحیت داردفاصله کوتاه ومطمین و بدون مشکلات اقلیمی از محسانات این طرح است. مسیولین اردبیل باید تلاش بیشتر نمایند
    • محمود IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      6 1
      این راه بصرفه تراز راه آستارا رشت است