۷ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

۱۰۶هزارتن کود درگلستان توزیع شد/کشت ۴۵ هزار هکتار کلزا در استان

۱۰۶هزارتن کود درگلستان توزیع شد/کشت ۴۵ هزار هکتار کلزا در استان

گرگان-رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان توزیع میزان کود توزیع شده در بین کشاورزان را ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ۳۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت گندم رفت، اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان کلزا، ۸۳ هزار هکتار جو، هزار و ۹۰۰ هکتار سیب‌زمینی و سه هزار و ۷۰۰ هکتار چغندر کشت شده است.

برزعلی میزان کود توزیع شده در بین کشاورزان را ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار کود توزیع شده ۷۱ هزار تن آن مربوط به اوره، ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود فسفاته و ۱۲ هزار کود پتاسه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای تعیین کود موردنیاز اراضی کشاورزی انجام آزمایش خاک است، افزود: اکنون هیچ مشکلی برای تأمین کود در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار تن کود اوره، چهار هزار تن کود پتاسه و هزار و ۸۰۰ تن انواع کود فسفاته در انبارهای گلستان ذخیره است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از بذر موردنیاز استان توسط نهاد و مابقی توسط زارعان از سال‌های قبل تأمین می‌شود.

بزرعلی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی امسال باید ۸۰ هزار تن بذر گندم توسط این دستگاه تأمین شود، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۳ هزار تن در اختیار زارعین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه بذر نیازمند طی کردن فرایندهای خاصی است و باید اسامی کشاورزان به همراه شماره تلفن و کد ملی موجود باشد که این اطلاعات از طریق سامانه پهنه‌بندی تهیه شده و در نهایت حواله صادر می‌شود و کشاورز پس از صدور حواله، به شرکت مورد تأیید مراجعه و بذر خود را تهیه خواهد کرد.

کد خبر 5979213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهروز IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      0 0
      سلام هنوز یک کیسه کود نگرفتم ۱۰۰ هکتار جو کاشتم میگوین زنگ میزنیم از گمیشان