۷ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع):

زنان اثرگذار سرمایه های اجتماعی شهر هستند 

زنان اثرگذار سرمایه های اجتماعی شهر هستند 

مشهد- مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: فیلمسازان با روش های جذاب می توانند زنان اثرگذار شهر را روایتگری کنند و در واقع زنان اثرگذار سرمایه های اجتماعی شهر هستند. 

به گزارش خبرنگار مهر، رویا حیدرزاده عصر پنجشنبه در جریان برگزاری رویداد شهربانو در مشهد اظهار کرد: رویداد شهربانو روایتگر زنان موثر شهر است که به چنین رویدادهایی در مشهد نیاز داریم، مستندسازان ما در این زمینه می توانند بهترین روایتگری را کنند تا زنان تاثیرگذار شهر را معرفی کنند.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: این جریان(رویداد شهربانو) در راستای جریان سازی فرهنگی تبلیغی هدف عملیاتی گفتمان هویت زن مسلمان ایرانی است. در این ۴۴ ساله بانوان ما توانستند در عرصه های تعلیم و تربیت، فرهنگی، پژوهشی، خدمات رسانی و اجتماعی نقش موثری داشته باشند و توانسته اند خودشان را اثبات کنند و در عرصه بین الملل شگفتانه های موثری را رقم زدند.

وی با بیان اینکه زنان ما سرمایه های انسانیمان هستند، تصریح کرد: به آنها در حوزه های مختلف و قالبهای متفاوت باید بپردازیم، تولید فیلم و مستند از قالبهای جذابی است که در این رابطه می توان از آن بهره گرفت.

حیدرزاده افزود: باتوجه به اینکه پرداختن به موضوع زنان در قالب مستند خیلی پررنگ نبوده، لازم است اصحاب رسانه به این موضوع از زوایای مختلف ورود کنند.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: بانوی مسلمان ایرانی در چشم انداز آینده قرار است الگوی سوم زنان عالم باشد، لذا این الگو، الگو دهی و الگو سازی باید با شکل و شمایل جذابی ارائه شود.

وی بیان کرد: ما به عرصه فیلمسازی بخصوص فیلمسازی بانوان که در این حیطه چه بسا نخبگانی هم داشته باشیم، کم پرداخته شده، در این زمینه لازم است مسئولان مربوطه اقدامات و حمایتهای لازم را داشته باشند قطعا فیلمسازی در مشهد تحول خاصی پیدا خواهد کرد.

حیدرزاده افزود: همچنین لازم است تا این فیلمسازان و یا اصحاب رسانه مطالبه گری کنند تا زودتر مشهد کانون توجه برای ساخت فیلم قرار بگیرد.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: فیلمسازان میتوانند به عنوان سوژه، به زنان فاخر و چهره های اثرگذار در مشهد بپردازند زیرا آنها سرمایه های اجتماعی عظیم این شهر هستند.

وی بیان کرد: در پیشینه تاریخی مشهد زنان اثرگذار زیادی داشتیم، چه در گذشته که بواسطه وجود امام رضا(ع) زنان نوغان اولین زنانی بودند که هویت مشهد را رقم زدند و چه در زمان انقلاب و چه در زمان معاصر.

حیدرزاده خاطر نشان کرد: زنان مشهد همیشه جزء زنان پیشران و پیشرو هستند بنابراین به این قشر باید به عنوان سرمایه های هویتی مشهد، بیشتر پرداخته شود.

کد خبر 5979249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha