۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷

سه شنبه ۱۲ دی؛

«آوای مرغ آمین» در شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود

«آوای مرغ آمین» در شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه دوازدهم دی به نقد و بررسی کتاب «آوای مرغ آمین» سروده نیما یوشیج اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بعدی هفتگی شهر کتاب با همکاری انجمن ایران شناسی به نقد و بررسی کتاب آوای مرغ آمین؛ مروری بر مجموعه آثار نیما یوشیج اختصاص دارد که سه شنبه ۱۲ دی برگزار می شود.

در این نشست محمود جعفری‌دهقی، امید طبیب‌زاده، احمدرضا بهرام پورعمران، کامیار عابدی و سهراب طاووسی حضور دارند. همچنین کامران تلطف به صورت تصویری پیام خود را به این نشست ارائه می‌کند.

نیما یوشیج سیزدهم دی‌ماه ۱۳۳۸ خورشیدی در تهران درگذشت. او را به‌حق، پدر شعرِ نو فارسی می‌خوانند. به‌تازگی کتاب «آوای مرغ آمین» نوشته مشترک احمد کریمی‌حکاک و کامران تلطف با ترجمه سهراب طاووسی توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

کتاب آوای مرغ آمین درباره‌ نیما و آثار اوست. تأثیر و نفوذ گسترده‌ای که شعر، شخصیت و آرا ادبی و فرهنگی نیما یوشیج در ایرانِ دوره‌ی پسامشروطه بر جای گذاشته، غیرقابل انکار است.

احمد کریمی حکاک و کامران تلطّف، دو استاد و پژوهشگر سرشناس زبان و ادبیات و فرهنگِ ایران و قلمرو زبان فارسی در آمریکا، در مجموعه‌ی حاضر، علاوه بر آن‌که خود، سهمی از تحقیق و تحلیل زندگی و آثار نیما را بر عهده گرفته‌اند، تحقیق‌ها و تحلیل‌های شش پژوهشگر نکته‌یاب دیگر در اروپا و آمریکای شمالی را نیز در این موضوع گردآوری کرده و به صورتی ویراسته در دسترس علاقه‌مندان ادبی قرار داده‌اند.

در این مجموعه، از نیما و سنت هزارساله‌ی شعر فارسی، زندگی نیما، گفت‌وگوی نیما با حافظ، تحلیل داستان «مرقد آقا» نیما، و نیز موضوع‌هایی مانند ایدئولوژی و خودانگاری، طبیعت، وحشت سوگوار، فضای بین صداها، و تأثیر بینامتنی در شعر نیما آگاه می‌شویم.

این برنامه روز سه‌شنبه دوازدهم دی از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می شود.

کد خبر 5979383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha