۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

آغوش امن مادر هستی/راه‌اندازی پناهگاه اجتماعی حضرت زهرا در اصفهان

آغوش امن مادر هستی/راه‌اندازی پناهگاه اجتماعی حضرت زهرا در اصفهان

اصفهان- مصلای مسجد شمال شهر اصفهان با راه‌اندازی پناهگاه حضرت زهرا(س) در آستانه میلاد بانوی دو عالم رسالت اجتماعی خود را در راستای خدمت به خلق تکمیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تجربه موفق راه‌اندازی «خانه پدری» در مصلای مسجد ملک‌شهر اصفهان از سال ۱۴۰۰ که مامن امنی برای بی‌خانمان‌ها و بی‌سرپناهان شده بود، این بار با نزدیک شده به میلاد حضرت زهرا (س) خبر راه‌اندازی پناهگاه حضرت زهرا (س) ویژه اسکان بانوان بی‌سرپناه اصفهان داده شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض، مؤسس این مجموعه و امام جمعه شمال شهر اصفهان با اعلام این خبر گفت: علاوه بر اسکان بانوان بی‌سرپناه، خدماتی از جمله مددکاری اجتماعی، اشتغال و مشاوره در این مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که این کار برای بانوان است، در تیم اجرایی این طرح از بانوان سرآمد اصفهان در حوزه آسیب اجتماعی از جمله خانم دکتر برومند استاد دانشگاه و کارشناس بهداشت و از دغدغه مندان حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان استفاده شده است. همچنین خانم داور نیا کارشناس ارشد مددکاری و خانم مرتب کارشناس ارشد روانشناسی ما را در این مجموعه همراهی خواهند کرد.

آغوش امن مادر هستی/راه‌اندازی پناهگاه اجتماعی حضرت زهرا در اصفهان

امام جمعه شمال شهر اصفهان در خصوص هدف اجرای این طرح، گفت: علاوه بر اینکه مساجد به عنوان محل نماز، توسل و دعا هستند، به مهم‌ترین عبادت یعنی خدمت به خلق نیز به صورت جدی می‌پردازد تا الگویی باشد برای مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در راستای خدمت‌رسانی به آسیب‌های اجتماعی در حوزه بانوان که به نحو شایسته کرامت و خدمت انجام شود.

شایان ذکر است که مصلای مسجد قبا واقع در شمال شهر اصفهان و در محدوده ملک‌شهر از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز درهای خود را به روی بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها البته برای مردان بی‌سرپناه همزمان با میلاد حضرت علی (ع) باز کرد تا به نقش اصلی مساجد که از دیرباز بر آن تکیه شده به کمک همنوعان و بی‌سرپناهان به عنوان جزئی از عبادت بپردازد. اکنون نیز با راه‌اندازی پناهگاه حضرت زهرا (س) در آستانه میلاد بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) رسالت خود را تکمیل کرد.

کد خبر 5981286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha