۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶

رییس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد:

سامانه های بارشی در راه کهگیلویه و بویراحمد/دوشنبه بارانی است

سامانه های بارشی در راه کهگیلویه و بویراحمد/دوشنبه بارانی است

یاسوج- رییس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی وارد استان شده و روزهای دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم دی ماه بارش هایی را در سطح استان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی بهره مند بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همچنین در سه روز پایانی هفته جاری نیز جو استان شاهد دو سامانه بارندگی دیگر است.

وی با بیان اینکه در این هفته، سه سامانه بارشی ضعیف هوای استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: رگبار باران، رعد و برق، افزایش وزش باد و مه برای استان با ورود این سامانه پیش بینی شده است.

بهره مند اظهار داشت: هواشناسی در این راستا هشدار زرد صادر کرده و جاری شدن روان آب‌ها در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات و کاهش دید در این سامانه پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: از مردم استان تقاضا داریم که در بازه زمانی فعالیت این سامانه از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

بهره مند تصریح کرد: کوهنوردان نیز از انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و کشاورزان، برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از خسارت به محصولات کشاورزی مانند انتقال محصولات خود به انبارهای امن را انجام دهند و عشایر نیز از چرای دام‌ها در نزدیکی رودخانه‌ها جلوگیری کرده و برای عبور از رودخانه‌ها احتیاط کنند.

وی افزود: مردم از پارک خودروها در نزدیکی درختان خودداری کرده و پاکسازی آبراه‌ها و کانال‌های شهری و استحکام بخشی سازه‌های موقت نیز انجام شود.

کد خبر 5981590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha