۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان:

قاتل ۱۸ ساله در کرمان بعد از ۲ سال تلاش بخشیده شد

قاتل ۱۸ ساله در کرمان بعد از ۲ سال تلاش بخشیده شد

کرمان- معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت و پس از چندین جلسه سازش در مدت ۲ سال، نهایتا اولیا دم قاتل را بخشیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی صبح دوشنبه اظهار کرد: یکی از ویژگی های هفت گانه ای که جبرئیل آرزو کرد که از فرزندان آدم باشد آشتی میان دو نفر است.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می آید.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح و سازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیدا کند قطعاً از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری می شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این صورت جامعه به سمت آرامش سوق پیدا میکند و آثار روانی بعدی در افراد تقلیل می یابد

ابراهیمی سپس با اشاره به ماجرای پسر نوجوان گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: این فرد مجرم پس از طی مراحل و تشریفات قانونی، حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس تایید و قاتل در انتظار اجرای حکم بود.

ابراهیمی بیان کرد: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت ۲ سال نهایتاً اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اولیای دم رضایت کامل و بی قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه اعلام کرده و پرونده پس از۲ سال به مصالحه ختم شد.

ابراهیمی از زحمات کارکنان خدوم توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف به ویژه کانون اصلاح و تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولیای دم با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند.

کد خبر 5981968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      50 18
      دو روز دیگه میزنه یکی دیگه رو میکشه
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      9 3
      بسیار عالی خدا کنه؟ اصلاح شده؟ باشه؟ زندگی دوباره بخشیدن و فرصتی برای اندکی جبران
    • مهرداد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      6 6
      اگه نخواسته باشه و غیر عمد فکر نمیشه کرد دوباره چنین کاری رو بکنه.
    • مهدی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      13 5
      دوباره میره یک خانواده رو بدبخت میکنه
    • سیروس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      5 7
      نفر بعدی رو هم تا چند سال دیگه خواهد کشت،زندان هم بوده حرفه ای شده،،،،،باید قصاص میشد
    • نگار IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 0
      خداجا میدهدومیگیرد...متاسفم واسه کسایی که میگن قصاص...توایران مردن گزینه راحتتریه خخخ.وای بحال بازماندگان....خود آدم خداسنسوری بنام وجدان دروجودش گذاشته که نادم شود.هیچ بنده ای حق دستور جان گرفتن راندارد.چراکه هیچکس از دل ودعوای دونفرهیچگاه نخاهدفهمید...همینطور که درطلاق هیچوقت واقعیت مشخص نمیشه...
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      1 1
      چون بار اولش بوده قانون کار خوبی کرده بسیار عالی چون آدم‌ها شناخته نمی‌شود خیلی ها توبه میکند میروند به سراغ زندگی سالم اگر دوباره تکرار کند دیگه بخشیده نخواهد شد قانون ما اسلامیه درود بر این زندگی نامه ای که قرآن به ما آموخت درود بر پیامبران اسلام که ما آدم‌ها باید ادامه دهیم
    • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
      0 0
      سلام ۰ انشاالله که جبران مافات کنه هر چند اون عزیز دیگه زنده نمیشه اما میشه با کارهای خیر اولیای دم رو شاد کنه و از کارشون پشیمان نشوند۰
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 0
      اینو باید اعدام می کردند تا درس عبرت برای دیگران بشه