۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴

رییس کل دادگستری اردبیل:

پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مشارکت حداکثری را در پی دارد

پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مشارکت حداکثری را در پی دارد

اردبیل - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: توجه مضاعف به مقوله پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی مهمترین بستر برای مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو عصر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با اشاره به دستورالعمل جرایم و تخلفات انتخاباتی و وظایف قانونی دستگاه‌ها و کمیته‌های مرتبط در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: هدف عمده و اصلی در این کمیته پیشگیری از وقوع تخلفات است که مسلّماً اقدامات موفق مجریان انتخاباتی موجب ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است تا همه برنامه‌ها در این راستا تدوین و اجرایی شوند، گفت: مطابق با این قانون دادستان مرکز استان و در شهرستان‌ها نیز رؤسا و دادستان‌ها عضو هیأت نظارت می‌شوند که البته این موضوع در استان اجرایی شده و در باز دارندگی از وقوع تخلفات بسیار اثر گذار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: وجود کمیته‌های فعال رصد و نظارت بر فضای مجازی، تبلیغات و رصد فعالیت مدیران و ارائه تذکرات لازم به مدیران و مسئولان در خصوص عدم استفاده از امکانات دولتی در تبلیغ بر له یا علیه یک کاندیدای خاص نیز مورد تاکید است.

حجت الاسلام کثیرلو ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای آگاهی‌دهی و اطلاع‌رسانی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی و فضای مجازی است که جا دارد مسؤولان امر با تولید و ارائه محتویات لازم گام‌های جدی در امر جلب مشارکت‌های مردمی و نیز پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بردارند.

کد خبر 5982567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha