۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۲

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی اعلام کرد؛

کسب رتبه دوم خراسان جنوبی در میزان موالید

کسب رتبه دوم  خراسان جنوبی در میزان موالید

بیرجند- مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی از رتبه دوم استان در میزان موالید خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۴۲۶ واقعه ولادت در ۹ ماهه سال جاری در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی امیرآبادی زاده بعداز ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال اظهارکرد: ۱۱ هزار و ۴۲۶ واقعه ولادت در ۹ ماهه سال جاری در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به این نکته که سال گذشته خراسان جنوبی در ثبت موالید در رتبه دوم کشور قرار داشت، ادامه داد: بیشترین ثبت ولادت در مهر امسال و بیشترین ثبت فوت هم در فروردین ماه رخ داده است.

به گفته وی نرخ رشد طبیعی جمعیت در استان ۱.۳ درصد است که نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش یافته است.

فراوانی نام‌ها

امیرآبادی خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیشترین نام برای دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، ریحانه و زهرا و برای پسران امیر حسین، امیر علی، حسین، ابوالفضل و علی است.

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۱۷۶ واقعه وفات در خراسان جنوبی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

کسب رتبه دوم  خراسان جنوبی در میزان موالید

سه هزار ۳۳۵ واقعه ازدواج

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۷ ماهه سال جاری سه هزار و ۳۳۵ واقعه ازدواج داشته‌ایم که ۳۰ درصد آن با ۹۹۹ مورد در روستاها و ۷۰ درصد ازدواج در شهرها با دو هزار و ۳۳۶ مورد بوده است.

به گفته وی همچنین در ۷ ماهه سال جاری ۸۰۳ واقعه طلاق رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

امیرآبادی زاده ادامه داد: میانگین سن اولین ازدواج مردان ۲۵.۲ و زنان ۲۱.۴ سال بوده و بیشترین سن طلاق مردان هم ۲۵ تا ۲۹ و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال است.

سامانه‌های ثبت احوال

به گفته وی سامانه‌های ثبت نشانی، سهیم (هویت یکتای ملی ایرانیان)، هدا (هویت دیجیتالی ایرانیان) و مدیریت نشانی اشخاص حقیقی در سازمان ثبت احوال کشور از مدتی پیش راه اندازی شده است، اما استقبال مردم خراسان جنوبی از این خدمات الکترونیکی کم است.

به گفته وی درخواست گواهی فوت برای سهام عدالت در استان افزایش یافته به طوری که بخش زیادی از مراجعه حضوری به ثبت احوال مربوط به این موضوع است.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را در این زمینه از طریق خدمات الکترونیکی دریافت کنند.

اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن

وی با اشاره به برگزاری طرح آزمایشی «سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا» گفت: به شکل آزمایشی این طرح در کشور سال گذشته و در شهرستان سربیشه اجرا شد.

به گفته وی با بهره گیری از اطلاعات این سرشماری سکونت حقیقی افراد، میزان مهاجرت یا مهاجرپذیری هر شهر مشخص می‌شود که برای تصمیم سازی دقیق کاربرد دارد و این طرح قرار است سال ۱۴۰۵ در سراسر کشور اجرا شود.

صدور اسناد هویتی

وی از اجرای ۶۰ درصد پروژه پایگاه خانواده و خانوار در استان خبر داد و تصریح کرد: از سال ۱۳۰۷ تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار سند هویتی در استان صادر شده و همچنین ۶۰ درصد روابط سببی و نسبی این افراد به هم وصل شده‌اند.

امیرآبادی زاده با بیان اینکه در سال جاری طرح الکترونیکی کردن گواهی‌های ولادت و وفات رونمایی می‌شود، گفت: میانگین طلاق مردها درکشور ۳۸ سال و ۹ ماه و در استان ۳۵ سال و دو ماه و زنان در کشور ۳۴ سال و یک ماه و در استان ۳۰ سال و پنج ماه است.

به گفته وی رخ داد طلاق در شهرستان‌های سربیشه، فردوس، قائنات و نهبندان طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و در بقیه شهرستان‌های استان کاهشی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ثبت احوال استان در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر کسب و در مباحث بازرسی سلامت اداری رتبه اول و در خصوص پیشنهادهای مرتبط با اهداف و برنامه‌های بودجه ۱۴۰۳، نیز رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم که از همه همکاران شاغل و پیشکسوت خود در این زمینه تشکر می‌کنم.

کد خبر 5982683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد عدالتی پور IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      0 0
      در مورد نهضت ملی مسکن. محمد عدالتی پور مددجوی کمیته امداد امام هستم ۴ نفر هستیم چرا تاکنون زمین ما مشخص نیست شهرستان قاین