۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

استاندار مرکزی:

استان مرکزی در تولید و تأمین قطعات یدکی خودرو در کشور پیشرو است

استان مرکزی در تولید و تأمین قطعات یدکی خودرو در کشور پیشرو است

اراک- استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در تولید و تأمین قطعات یدکی خودرو در کشور پیشرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر سه‌شنبه در آئین رونمایی از نمایشگاه خودرو، قطعات در صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت قطعه‌سازی در استان مرکزی افزایش یافت و برگزاری نمایشگاه‌ها، ظرفیت مناسبی در راستای معرفی فعالیت‌ها و ارائه امکانات برای تولید کنندگان است.

وی افزود: ۵۰ شرکت کننده در این نمایشگاه که عمده آنها از شرکت‌های فعال داخل استان مرکزی و تولید کنندگان خودرو و قطعات و سایر صنایع وابسته هستند، حضور دارند و باید اذعان داشت نمایشگاه علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های فعالان این بخش، می‌تواند انعقاد تفاهم‌نامه‌ها را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته با تعامل و هم افزایی صنایع خودروسازی بزرگ ظرفیت قطعه‌سازی استان مرکزی افزایش یافت، گفت: استان مرکزی در تولید و تأمین قطعات یدکی خودرو در کشور پیشرو است.

استاندار مرکزی گفت: در چندین سال اخیر تولید خودرو در کشور به کمتر از یک میلیون و در برخی از سال‌ها به کمتر از ۸۰۰ هزار خودرو کاهش پیدا کرده است و تلاش دولت بر این است میزان عرضه و تقاضا از حیث شمار خودرو و قیمت مدیریت شود.

ظرفیت ساخت داخل خودرو در کشور ۲۱ درصد است

علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این آئین، گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های تأمین کننده قطعات خودروی خودروسازان بزرگ کشور است و پنج خودروساز در استان فعالیت دارند.

کد خبر 5983641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha