لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودودومین روز؛

بمباران جنوب لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی+فیلم

بمباران جنوب لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی+فیلم

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیستی «سدیروت»، «نیرعام» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: با گذشت سه ماه، حمله‌های مداوم جنگنده‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بامداد امروز درگیری مسلحانه شدیدی بین نیروهای اشغال‌گر و مبارزان مقاومت در شهر نابلس و دیگر مناطق کرانه باختری روی داد.

ضربات مهلک مقاومت به اشغالگران

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیستی «سدیروت»، «نیرعام» و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرده است.

همچنین گردان‌های قدس نظامیان و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه المحطه در مرکز خان‌یونس با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را که در یکی از ساختمان‌های منطقه خزاعه در شرق شهر خان‌یونس سنگر گرفته بودند با بمب ضدنفر هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قسام موفق شدند در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با بمب «شواظ» و یک تانک دیگر را با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار بدهند.

نظامیان و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب اردوگاه المغازی نیز از سوی گردان‌های قسام با خمپاره سنگین هدف گرفته شد.

بمباران جنوب لبنان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی+فیلم

شنیده شدن صدای آژیر خطر در سدیروت

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه از جمله سدیروت خبر دادند.

سرایا القدس مواضع اشغالگران را در شرق خانیونس در هم کوبید

تداوم بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی بمباران منطقه‌های مختلف نوار غزه به ویژه خان‌یونس در جنوب نوار غزه را ادامه می‌دهد.

در نتیجه بمباران منطقه «معن» در خان‌یونس از سوی ارتش رژیم صهیونیستی چندین فلسطینی به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت پیاپی شهرک «الزوایده» در مرکز نوار غزه را هدف قرار می‌دهند و درگیری‌های شدیدی نیز در این منطقه میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست جریان دارد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که صدای انفجار شدید در شمال و شرق استان مرکزی نوار غزه شنیده شده است.

در جریان بمباران خانه‌ای در منطقه پروژه بیت لاهیا در شمال نوار غزه نیز یک دختر بچه فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر هم زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان «امل» وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در خان‌یونس را به شدت هدف قرار داد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ترکش‌های این حمله خمپاره‌ای به ساختمان بیمارستان اصابت کرده و پهپادهای صهیونیستی نیز به شدت به سوی این بیمارستان تیراندازی کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین ۱۱ تن از زخمی‌های این حمله با هماهنگی صلیب سرخ جهانی به مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز اعلام کرد که موفق شده است برخی اتاق‌های عمل مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را از نو راه‌اندازی کند.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل می‌خواهیم که از بیمارستان شفا با ارسال دارو، لوازم مصرفی پزشکی و سوخت حمایت کنند.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای ناشی از حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۲۲ نفر شهید و ۲۵۶ نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲ هزار و ۷۲۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۸ هزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مرکزی نوار غزه را به طرز جنون‌آمیزی بمباران کرد که طی آن ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

الجزیره از شهادت ۲۲ نفر در خانیونس در جنوب غزه در حمله های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد: قحطی در کمین غزه است/نسل‌های بعد این۹۰روز جهنمی را ازیاد نمی‌برند

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که مردم در نوار غزه با بالاترین سطح ناامنی غذایی مواجه هستند و قحطی در یک قدمی غزه است.

گریفیتس با اشاره افزایش شمار شهدای نوار غزه به ده‌ها هزار نفر، حملات به مراکز درمانی و فقدان بیمارستان‌های فعال، گفت که «غزه به جایی برای مرگ و یاس بدل شده است.»

وی در بیانیه‌ای نوشت که «امید هرگز تا این حد گریزان نبوده است» و در ادامه با اشاره به پدیدار شدن بحران بهداشتی فراگیر در غزه به دلیل شیوع بیماری در پناهگاه‌های متراکمی که فاضلاب در آن جریان دارد، اضافه کرد که «در این هرج‌ومرج روزانه حدود ۱۸۰ زن فلسطینی وضع حمل می‌کنند.»

مقام سازمان ملل افزود: غزه به زبان ساده غیرقابل سکونت شده است. مردم این منطقه هر روز با چشم خود نظاره‌گر به خطر افتادن زندگی‌شان هستند و دنیا فقط تماشا می‌کند.

گریفیتس در ادامه تاکید کرد: در این میان، تنش‌ها در کرانه باختری بالاست و دورنمای گسترش جنگ در منطقه بیش از پیش و به شکلی خطرناک نزدیک جلوه می‌کند.

وی از طرفین خواست تا «الزامات قوانین بین‌المللی از جمله محافظت از غیرنظامیان و تأمین نیازهای ضروری آنها را برآورده ساخته و اسیران را فوراً آزاد کنند. جامعه بین‌الملل باید برای تحقق این امر، از تمام نفوذ خود استفاده کند.»

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: همچنان خواستار پایان فوری جنگ هستیم نه تنها به خاطر مردم غزه و همسایگان وحشت‌زده، بلکه به خاطر نسل آینده که هرگز این ۹۰ روز جهنمی و تجاوز به بنیادی‌ترین اصول انسانیت را از یاد نخواهند برد. این جنگ نباید درمی‌گرفت و مدت‌ها پیش باید متوقف می‌شد.»

قحطی در کمین غزه است/نسل‌های بعد این۹۰روز جهنمی را ازیاد نمی‌برند

رسانه‌های عبری: ارتش اسراییل هیچ یک از اهداف جنگ غزه را محقق نکرد

رسانه‌های عبری با اشاره به اتهام زنی متقابل بین سطوح سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که آنها یکدیگر را به شکست در تحقق اهداف جنگ در نوار غزه متهم می‌کنند.

این رسانه‌ها امروز شنبه تاکید کردند که ارتش اسراییل هنوز نتوانسته هیچیک از اهداف جنگی که ضد جنبش حماس در غزه به راه انداخته است را محقق سازد.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه اهداف جنگ مذکور شامل تخریب قدرت حماس و خلع سلاح آن و به کنترل درآوردن نوار غزه بود، تاکید کرد که قرار بود در روز پس از جنگ یک موسسه غیرنظامی مانند تشکیلات خودگردان فلسطین برای حاکمیت بر غزه تشکیل شود و دولت‌های عربی همراه با رژیم صهیونیستی بازسازی نوار غزه را انجام دهند.

این گزارش در عین حال تاکید می‌کند که حماس همچنان قدرت حاکم بر نوار غزه است و با وجود گذشت سه ماه از آغاز جنگ، هدف اول اسراییل که همان خلع سلاح حماس بود، محقق نشده است.

سطوح نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی یکدیگر را مسئول شکست در تحقق اهداف جنگ غزه و نحوه مدیریت غزه در روز بعد از جنگ معرفی می کنند. رسانه‌های صهیونیست اخیراً از گسترش اختلافات داخل کابینه جنگی رژیم صهیونیستی در خصوص روز بعد از جنگ خبر می‌دهند.

رسانه‌های عبری: ارتش اسراییل هیچ یک از اهداف جنگ غزه را محقق نکرد

الاخبار: اسراییل هم از پایان جنگ غزه می‌ترسد هم از ادامه آن

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت با وجود اینکه همه تحولات موجود نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از جنگ غزه دست خالی باز می‌گردد و نمی‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند و ادامه این جنگ از نظر نظامی هیچ فایده‌ای برای تل‌آویو ندارد، اما مهم‌ترین عامل برای استمرار جنگ، نگرانی صهیونیست‌ها از پایان دادن به آن است!

رژیم صهیونیستی معتقد است که در صورت پایان دادن به جنگ باید به سوالی در زمینه دو احتمال روز بعد از جنگ پاسخ بدهند: احتمال اول پایان یافتن تهدیدات نوار غزه و کرانه باختری و جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی است که مد نظر سردمداران رژیم صهیونیستی است که البته این احتمال بعید به نظر می‌رسد. احتمال دوم شامل ادامه زندگی در شرایط احتمال وقوع ۷ اکتبر جدید در این جبهه‌ها است.

این گزارش می‌افزاید که ادامه مراحل جنگ و انتقال از یک مرحله به مرحله دیگر در افکار عمومی صهیونیست‌ها و همچنین سران سیاسی آنها نیازمند نزدیک شدن زمانی برای پایان دادن به جنگ است که این موضوع افکار عمومی را در برابر یک گزینه نامشخص قرار می‌دهد. لذا سران سیاسی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو گرفته تا بنی گانتس و بن گویر اصرار به ریشه کن کردن حماس دارند که این به معنی استمرار نسل کشی در غزه یا مهاجرت دادن مردم آن است تا بعد از آن به جبهه‌های دیگر در کرانه باختری یا شمال سرزمین‌های اشغالی بپردازند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت در غزه معتقدند که هیچ راه حلی جز ادامه مبارزه با وجود هزینه‌های زیاد انسانی وجود ندارد. آنها معتقدند که مقاومت تنها راه و کوتاه‌ترین راه نجات مردم و دارایی‌ها و درآمدهای آنها است، چرا که مانند اهالی فلسطین در سال ۴۸ نیستند که فلسطین را ترک کنند و امیدوار باشند ارتش‌های عربی چند روز بعد آنها را به خانه‌هایشان باز خواهند گرداند، در حالی که این زمان ۷۵ سال طول کشیده، بدون اینکه آنها به خانه‌های خود بازگردند.

در حال حاضر علاوه بر مشوق‌های مالی که کابینه رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان ارائه می‌دهد، تنها چیزی که باعث امیدواری ساکنان شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شده، تضمین آمریکا برای امنیت آنها در شرایط ابقای حماس در نوار غزه است. این موضوع نکته‌ای بود که جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به آن اشاره کرد. این در شرایطی است که امکان از بین بردن حماس با قدرت نظامی وجود ندارد و این جنبش همچنان بخش زیادی از توانمندی‌های خود را حفظ کرده است.

در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز ساکنان این مناطق در صورتی که مقاومت لبنان از مرزها فاصله نگیرد، بازگشت به منازل خود را نمی‌پذیرند. آنها رسیدن به هرگونه راه حل سیاسی برای تضمین امنیت خود را رد می‌کنند.

اسراییلی‌ها عادت ندارند امنیت خود را به دیگران و حتی آمریکایی‌ها واگذار کنند؛ چرا که معتقدند امنیتی که دیگران برای اسراییل محقق کند، در بهترین شرایط امنیتی نسبی خواهد بود حتی اگر آمریکا به عنوان چتر بقا و موجودیت اسراییل وارد عمل شود. آنها همواره تلاش کرده‌اند امنیت خود را بر عهده خودشان ببینند، اما در شرایط کنونی این موضوع غیر ممکن به نظر می‌رسد و این یک بحران جدی برای آمریکا است.

اسراییل هم از پایان جنگ غزه می‌ترسد هم از ادامه آن!

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در خان یونس

خبرنگار الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که بر اثر بمباران خانه‌ای در محله المناره در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ۱۸ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داده و به صورت ویژه به ماهیت احتمالی واکنش مقاومت لبنان نسبت به ترور شهید العاروری پرداختند.

«دلون بن دیوید» خبرنگار مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت که ارزیابی‌های ارتش اسرائیل نیز نشان می‌دهد که حزب‌الله لبنان نسبت به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیروت واکنش نشان خواهد داد، اما این واکنش خارج از محدوده درگیری‌های کنونی خواهد بود.

«ألیور لوی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اظهارات قاطع دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص واکنش به ترور العاروری تصریح کرد که چیزی که سید حسن نصرالله از آن سخن نگفت، این بود که این واکنش چه زمانی و به چه شکلی انجام خواهد شد.

وی همچنین این سوال را مطرح کرد که معلوم نیست واکنش حزب‌الله لبنان منجر به جنگ میان دو طرف خواهد شد یا اینکه کمتر از خط قرمزها خواهد بود. وی در عین حال پیش‌بینی کرد که این واکنش فراتر از شلیک موشک‌های ضد زره به سمت شهرک‌های صهیونیستی باشد که این روزها چندین بار در روز اتفاق می‌افتد.

«گیل شورش» یکی از مسئولان سابق موساد نیز در واکنش به انتقام حزب‌الله نسبت به ترور شهید العاروری ابراز امیدواری کرد که این واکنش به گونه‌ای نباشد که اسرائیل مجبور به استفاده از گزینه نظامی شود، چرا که اگر تجاوز گسترده نظامی ضد لبنان آغاز شود، این جنگ متوقف نخواهد شد.

شورش تاکید کرد که مسائل جبهه شمالی تنها منحصر به قطعنامه ۱۷۰۱ و دور کردن حزب‌الله از رود لیتانی نمی‌شود، بلکه مهم‌ترین موضوع، توان آتش حزب‌الله لبنان است، علاوه بر اینکه اسرائیل در جبهه داخلی خود نیز با مشکل مواجه است.

وزرای اسرائیلی: کابینه ائتلافی ماندگار نخواهد بود

«سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل» در گزارشی به نقل از وزرای ارشد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه جنگ برای مدت طولانی پا برجا نخواهد ماند.

وزرای کابینه ائتلافی فاش کردند که انتقادات به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برنامه ریزی شده بود و خاطرنشان کردند که «برنامه پنهانی وجود دارد تا نهادهای امنیتی مسئول شکست در ۷ اکتبر شناخته شوند.»

طی روز گذشته (پنجشنبه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بروز مشاجرات لفظی شدید میان چند نفر از وزیران کابینه نتانیاهو با «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی خبر داده بودند. گزارش‌ها حاکی است درگیری لفظی وزرا بر سر یکدیگر و هالوی در آن جلسه به حدی اوج گرفت که نتانیاهو ناچار شد جلسه کابینه را نیمه‌کاره تمام کند.

هالوی پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند؛ طرح این موضوع به جدال شدید میان وزرا انجامید.

کد خبر 5986406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha