۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

فرماندار قوچان خبر داد؛

تایید صلاحیت ۲۵ داوطلب انتخابات مجلس از قوچان و فاروج

تایید صلاحیت ۲۵ داوطلب انتخابات مجلس از قوچان و فاروج

قوچان- فرماندار قوچان از تأیید صلاحیت ۲۵ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج در مرحله هیأت نظارت استانی خبر داد.

عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مرحله بررسی صلاحیت کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه قوچان و فاروج صلاحیت ۵۴ نفر مورد بررسی قرار گرفت که ۲۷ نفر تأیید و مابقی عدم‌تأیید یا عدم احراز صلاحیت شدند.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه شش نفر از عدم‌تأیید صلاحیت‌ها مراجعه‌ای برای بررسی و اعتراض نداشتند، افزود: پس از بررسی صلاحیت ۴۸ نفر از داوطلبان انتخاباتی از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج در هیأت نظارت استان، صلاحیت ۲۵ نفر تأیید، ۲ نر عدم احراز و ۲۱ نفر هم صلاحیتشان تأیید نشده است.

وی بیان کرد: پس از اعلام نتایج صلاحیت‌ها به همه کاندیداها مراتب ابلاغ شد و کسانی که به آن نتیجه اعتراض دارند می‌توانند از ۱۷ تا ۲۱ دی‌ماه فرصت دارند از طریق سامانه وزارت کشور اعتراض خود را ثبت کرده تا شورای نگهبان در مهلت مقرر قانونی موارد را موردبررسی قرار دهد.

صفایی از رشد ۲ برابری تأیید شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه نسبت به انتخابات دوره یازدهم خبر داد و تصریح کرد: احتمال تغییر حوزه برای برخی از داوطلبان وجود دارد که تا ۱۵ روز مانده به‌روز رأی‌گیری می‌توانند برای یک نوبت درخواست تغییر حوزه انتخابیه دهند.

فرماندار قوچان تأکید کرد: تأیید صلاحیت‌ها نشان‌دهنده آن است که از همه طیف‌ها و جناح‌ها برای کرسی نمایندگی مجلس حضور دارند و همین امر مقدمات برگزاری انتخاباتی باشکوه را ایجاد می‌کند.

کد خبر 5986957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha