۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

مالکی در نطق میان دستور:

مسوولیت هر گونه جنگ‌افروزی در منطقه با رژیم صهیونیستی است

مسوولیت هر گونه جنگ‌افروزی در منطقه با رژیم صهیونیستی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسؤولیت هرگونه توسعه ناامنی و جنگ‌افروزی در مرزهای شرقی و غربی کشور و همچنین منطقه خاورمیانه به صورت مستقیم متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن ابراز انزجار و محکومیت حملات تروریستی ناجوانمردانه به مقر انتظامی راسک و گلزار شهدای کرمان و تسلیت به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان و کرمان، گفت: میان حملات پیچیده تروریستی اخیر در مقر انتظامی راسک و مزار شهدای کرمان ارتباط معناداری وجود دارد که حاکی از نقش مستقیم سرویس‌های امنیتی کشورهای منطقه و همسایه در پشت این حوادث است.

وی تاکید کرد: صراحتاً به جامعه جهانی و سازمان ملل هشدار می‌دهم که مسؤولیت هرگونه توسعه ناامنی و جنگ‌افروزی در مرزهای شرقی و غربی کشور و همچنین منطقه خاورمیانه به صورت مستقیم متوجه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

مالکی ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه بدانند که اگر اراده قاطع در مقابله با لانه‌های تروریستی در خاک خود را نداشته باشند، خودشان قربانی اصلی خواهند بود همان گونه که تاکنون خسارات مالی و جانی بسیاری پرداخت کرده‌اند. از همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی می‌خواهیم که گروه‌های تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه را شناسایی و با آنان برخورد سریع، جدی و قاطع کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما خواستار مداخله عملی، بازدارنده و قاطع وزرای خارجه، کشور و اطلاعات کشور برای برقراری دیپلماسی فعال و مقتدرانه با مقامات کشورهای پاکستان و طالبان افغانستان هستیم.

وی ضمن قدردانی از قرارگاه قدس سپاه پاسداران مستقر در شرق کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، گفت: از فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست دارم هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای موجود و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پرسنل نظامی، انتظامی و امنیتی اقدام و به ویژه به بهره‌گیری از نیروهای توانمند بومی اقدام کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به تحرکات مذبوحانه ایادی رژیم صهیونیستی در شرق کشور، بیان کرد: سه پیشنهاد به مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماسی کشور برای مذاکره با مقامات نظامی پاکستان و طالبان دارم؛ نخست اینکه برخورد قاطع با ارتش پاکستان تا راساً به انهدام مقر و پایگاه‌ها در خاک خود اقدام کند. پیشنهاد دوم این است که عملیات مشترک میان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان در جهت انهدام این گروهک‌ها داده شود. پیشنهاد سوم هم این است که نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی دارند راساً و با هماهنگی دولت پاکستان عملیات انهدام را در خاک پاکستان انجام دهند.

مالکی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات، تصریح کرد: جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و حق مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود همواره اصل بنیادین و خدشه‌ناپذیر در اراده جامعه اسلامی بوده است.

کد خبر 5988754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha