۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴

دریادار ایرانی:

باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم

باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم و این مهم با نقش افرینی جوانان و بویژه بانوان شدنی است .

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در دومین همایش ملی تمدن دریایی _مسیر پیشرفت که از صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره در حال برگزاری است گفت: امروز اگر ما در سکو و قلعه‌ای ایستاده‌ایم باید یادمان باشد که عامل اصلی مادران و بانوانی هستند که نه تنها سربازانی را برای توسعه کشور پرورش می‌دهند خود نیز وارد عرصه توسعه دریا شده و بدون هیچ ترسی از دریا به نقش افرینی می‌پردازند.

وی ادامه داد: رویکرد اسناد بالا دستی کشور بر توسعه دریا محور تاکید دارد و تاکید بر نقش افرینی جوانان در این عرصه‌ها شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشکر از دولت و مجلس گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در دوره جدید بسیار خوب عمل کرده‌اند زیرا دریا عرصه‌ای است که یک کار گروه و هماهنگ را می‌طلبد.

امیر ایران با اشاره به بیات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توسعه دریا محور تاکید کرد: امروز ما باید از اقتصاد دریا محور عبور کرده و به اقتصاد اقیانوس‌ها توجه کنیم و نگاهی به محدودیت‌ها نداشته باشیم و آینده را ببینیم. یک روز اندیشمندان آمریکایی می‌گفتند ایران هیچ گاه به سواحل اندونزی نمی‌رسد اما امروز با توکل به خداوند متعال و دانش و تخصص بومی نه تنها اقیانوس آرام بلکه اقیانوس اطلس را هم عبور کرده و دور دنیا را توانستیم با اقتدار عبور کنیم.

وی افزود: در زمان ماموریت ناوگروه ۸۶ یک ناو شکن در حد و اندازه ناوشکن دنا در حال عبور از اقیانوس آرام غرق شده بود و بسیار در تماس با من می‌گفتند که ناو آمریکایی غرق شده شما این ماموریت را ادامه ندهید اما من می‌گفتم این ناو ساخته ایران است و می‌تواند با موفقیت ماموریت خود را انجام دهد و این کار بزرگ با خواست خداوند متعال انجام شد و حیرت جهانیان را در پی داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما باید اقتصاد اقیانوسی را دنبال کنیم و این مهم با نقش افرینی جوانان و بویژه بانوان شدنی است.

امیر ایرانی با اشاره به مسائل پیش آمده در مسیر ناوگروه ۸۶ گفت: برخی کشورها از جمله فرانسه و آمریکا بحث تحریم ناو گروه ۸۶ را دنبال کردند اما همه این تحریم‌ها شکست خورد.

وی حضور در قطب جنوب را برنامه بعدی نیروی دریایی ارتش در عرصه دریا نوردی اعلام کرد و گفت: در ماموریت ۸۶ تصمیم به حضور در قطب جنوب را داشتیم اما با مسائلی که پیش آمد تابستان را از دست دادیم و با توجه به اینکه دنا برای دریانوردی در زمستان قطب تجهیز نشده بود از این ماموریت منصرف شدیم و این ماموریت به زمان دیگری موکول شد اما قطعاً فرزندان این ملت خیلی زود پرچم پر افتخار ایران اسلامی را در قطب جنوب برافراشته خواهند کرد.

کد خبر 5990749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha