۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

مدیرکل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان:

تکریم بدون الگوسازی و ثبت تجربه‌ها ابتر است

تکریم بدون الگوسازی و ثبت تجربه‌ها ابتر است

کرج-مدیرکل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان گفت: دو عنوان تکریم و الگوسازی در کنار یکدیگر قرار دارند و اگر تکریم منجر به الگوسازی و ثبت تجربه‌ها نشود ابتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شاهرضایی ظهر شنبه در آئین تکریم و تجلیل از سرآمد علمی استان البرز که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه به نسل جوان با اشاره استخدام و جذب جوانان گفت: بنیاد ملی نخبگان در سال‌های اخیر به ویژه یکی دو سال گذشته علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان و … که از قبل هم بوده و شتاب گرفته، حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: امروز بنیاد ملی نخبگان از بورسیه صنعتی نیز بهره می‌برد. در این راستا صنایع هر استان بر اساس نیازمندی‌های خود با بنیاد نخبگان و دانشگاه مادر استان وارد مذاکره می‌شوند و هر استان به تعداد ظرفیت صنایع خود افراد را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه صنعتی می‌کند تا نخبگان و فرهیختگان از روز اول بیشتر با بحث صنعت آشنا شوند. این حرکت با کمک وزارت علوم آغاز شده است.

مدیرکل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بورسیه صنعتی امسال در استان البرز برای ۲۰ نفر پیش بینی شده که در سال‌های آینده قابل گسترش است، مطرح کرد: در بنیاد نخبگان که مبدا برگزاری این گونه آئین‌ها بوده دو عنوان تکریم و الگوسازی در کنار یکدیگر قرار دارند زیرا درست است که تکریم نشان دهنده قدرشناسی ماست اما اگر منجر به الگوسازی و ثبت تجربه‌ها نشود ابتر می‌ماند.

شاهرضایی دانشگاه تهران را یکی از دانشگاه‌های قدیمی کشور دانست و با تاکید بر ضرورت نگارش و تدوین تاریخ شفاهی این دانشگاه و تجربه‌های اساتید آن اظهار کرد: این امر موجب به الگوسازی می‌شود تا جوانان به این منابع مهم و ارزشمند دسترسی داشته باشند و این منابع در تاریخ گم و به فراموشی سپرده نشوند. آرزوها و آرمان‌های نخبگان نیز حائز اهمیت هستند و باید ثبت شوند، البته مراسم تکریم هم لازم است اما کافی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان علاوه بر حوزه‌های علمی وارد حوزه‌های دیگری نیز خواهد شد که یکی از آنها حوزه ادبی است. نباید فکر کنیم که فقط نخبگان علمی داریم بلکه نخبگان ادبی بسیاری نیز وجود دارد که باید شناخته و معرفی شوند و پشتیبانی و حمایت لازم از آنها صورت گیرد. بنابراین در ادامه سال جاری و سال آینده وارد حوزه‌های دیگر نخبگی خواهیم شد.

کد خبر 5993309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha