۲۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۰

بازی در کشور ثالث یا صعود بی‌دردسر؟

استونی پاشنه آشیل تنیس ایران/ در انتظار رای سرنوشت‌ساز دادگاه

استونی پاشنه آشیل تنیس ایران/ در انتظار رای سرنوشت‌ساز دادگاه

روندی که استونی برای رقابت با تنیس ایران در گروه دوم جهانی دیویس کاپ طی کرده، این تیم را به پاشنه آشیل تبدیل کرده که می‌تواند در نهایت منجر به لغو بازی در ایران یا صعود بی دردسر کشورمان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تنیس ایران در حالی بعد از حدود نیم قرن مهیای حضور در رقابت های گروه دوم جهانی دیویس می شود که کارشکنی های استونی، مانع حضور بی دغدغه در ایران در این رقابت ها شده و آن را به چالشی جدی و اساسی تبدیل کرده است.

استونی نخستین حریف ایران در گروه دوم جهانی دیویس کاپ است. طبق قرعه کشی انجام شده، تنیس ایران ۱۳ و ۱۴ بهمن باید میزبان این دیدار باشد این در حالی است که به خاطر اعتراضات پی در پی استونی، در فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری این دیدار، هنوز تکلیف محل برگزاری آن مشخص نیست و حتی برگزاری بازی!

این ابهامات از آنجایی شکل گرفته که مسئولان تیم استونی بلافاصله پس از مشخص شدن حق میزبانی ایران، مسایل غیر ورزشی را برای امتناع از سفر به ایران و برگزاری بازی در کشور ثالث مطرح کرده اند.

تنیس ایران به فاصله کوتاه بعد از قرعه کشی گروه دوم جهانی دیویس کاپ و مشخص شدن میزبانی اش، از طریق نامه دریافتی از فدراسیون جهانی در جریان اعتراض استونی به شرایط غیر ورزشی و مسائل امنیتی در ایران قرار گرفت و اینکه این تیم خواستار برگزاری بازی در کشور ثالث شده بود.

نتیجه بررسی این اعتراض و درخواست در کمیته دیوس کاپ فدراسیون جهانی منجر به صدور رای به نفع ایران شد اما استونی از موضع خود کوتاه نیامد و پیگیر اعتراضاتش بود.

در مجموع تا کنون طی چهار جلسه بررسی پرونده در دادگاه حل و فصل اختلافات لندن (یک جلسه) و کمیته دیویس کاپ فدراسیون جهانی (سه جلسه) رای به نفع ایران صادر شده است. البته بعد از آن صدور سومین رای، استونی اعتراض دوباره ای را مطرح کرد که به نظر می رسد نتیجه آن تعیین کننده باشد.

جلسه رسیدگی به آخرین اعتراض استونی پنجشنبه گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و توسط دادگاه حل و فصل اختلافات لندن مورد رسیدگی قرار گرفت. قرار است نتیجه این دادگاه روز سه شنبه (۲۶ دی) اعلام شود تا مشخص شود بالاخره استونی باید به ایران بیاید یا اینکه اینبار رای جدید و متفاوتی نسبت به آرای قبلی صادر خواهد شد.

استونی پاشنه آشیل تنیس ایران/ در انتظار رای سرنوشت‌ساز دادگاه

داود عزیزی رییس فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: تقریبا همه شرایط به نفع ایران بود و بر اساس سومین رای صادر شده، میزبانی ما از استونی در گروه دوم جهانی دیویس کاپ قطعی بود اما حادثه کرمان همه معادلات را به هم ریخت و بهانه دوباره ای به دست استونی داد تا اعتراض دوباره ای مطرح کند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد نتیجه این اعتراض و رسیدگی به آن که سه شنبه اعلام می شود، تعیین کننده باشد. اگر بازهم رای به نفع ایران صادر شود که قطعا میزبان بازی خواهیم بود اما اگر رای دیگری صادر شود باید بررسی کنیم و در مورد آن تصمیم بگیریم.

رییس فدراسیون تنیس ادامه داد: اصرار داریم که از هر حیث شرایط میزبانی را داریم و می خواهیم طبق قرعه کشی از حق مان استفاده کرده و میزبان بازی باشیم. اگر حادثه کرمان اتفاق نیفتاده بود، همه چیز به نفع ما تمام شده بود اما حالا باید ببینیم که رای چهارم دادگاه چه می شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: نتیجه رای از دو حالت خارج نیست؛ یا اینکه مجدد بر میزبانی ایران تاکید می شود یا اینکه رای به بازی در کشور ثالث داده خواهد شد. اگر دوباره بر میزبانی ایران تاکید شود، احتمال اینکه استونی حاضر به سفر به ایران نشود و قید بازی را بزند، وجود دارد که در این صورت ما بدون بازی برنده معرفی خواهیم شد و یک مرحله صعود بی دردسر در گروه خواهیم داشت. اما بعید هم نیست رای به کشور ثالث داده شود، موضوعی که استونی به دنبال آن است.

«در این صورت فدراسیون تنیس از موضع خود برای میزبانی کوتاه می آید یا اینکه اقدام به اعتراض می کند؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: باید ببینیم شرایط به چه صورت است، اجازه اعتراض و تجدیدنظرخواهی را به ما می دهند یا خیر. آنچه مسلم است از حق میزبانی خود کوتاه نمی آییم اما در هر صورت حکم سه شنبه تعیین کننده خواهد بود.

عزیزی یادآور شد: در صورتیکه رای به بازی در کشور ثالث داده شود احتمال اینکه زمان بازی تغییر کند، وجود دارد. امروز کمتر از یک ماه به بازی در ایران باقی مانده است اما اگر قرار باشد کشور دیگری میزبان شود، باید زمان بیشتری برای آمادگی آن کشور در نظر گرفت.

رییس فدراسیون تنیس در پایان با ابراز امیدواری از اینکه رای نهایی مجدد به نفع ایران و مبنی بر بازی در ایران صادر شود، گفت: ا زهر حیث آماده میز بانی از تونس هستیم. مجموعه شیرودی با کمک فدراسیون و شهرداری آماده شده است، رنگ آمیزی انجام شده، نور به حد استاندارد رسیده است. فقط منتظر رای مثبت دادگاه هستیم.

کد خبر 5993879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha