۲۴ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۵

رییس پلس راه آذربایجان غربی:

تردد در۵ محور برف‌گیر آذربایجان‌غربی فقط با زنجیرچرخ ممکن است

تردد در۵ محور برف‌گیر آذربایجان‌غربی فقط با زنجیرچرخ ممکن است

ارومیه- رییس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تردد در پنج محور برف گیر شمال، مرکز و جنوب استان فقط با زنجیرچرخ ممکن بوده و همراه داشتن اقلام زمستانی در ترددهای جاده های استان ضروری است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: از جمله این مناطق برف گیر شامل گردنه زمزیران در جاده سردشت – مهاباد، گردنه مایین بلاغ در جاده تکاب – شاهین دژ و گردنه قره تپه در مسیر مهاباد – بوکان (محور برهان) است.

وی اضافه کرد: همچنین گردنه گوریک در مسیر خوی – چالدران و محور بند – زیوه – راژان در شهرستان ارومیه از جمله مسیرهایی است که تردد در آنها فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است. ضمن اینکه مسیر سرچم از محدوده قوراخچی به سمت میانه مسدود اعلام شده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه بارش برف و باران در استان کاهش دما و لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشته است، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ پناهی مقدم از رانندگان خواست تا رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیر چرخ را در زمان بارش برف مورد توجه داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و سبقت گرفتن در جاده‌های برفی و بارانی بپرهیزند.

وی تاکید کرد: رانندگان برای تردد باید از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن و به همراه خود پوشاک گرم و مقداری خوراکی داشته باشند و حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 5994688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha