۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

نماینده مردم مشهد در مجلس:

مشهد با کمبود ۲۸۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

مشهد با کمبود ۲۸۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است

مشهد- نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد کانون توجه مردم ایران و یکی از مراکز عمده حوزه توریست درمانی بوده که با کمبود ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر بعدازظهر دوشنبه در مراسم بخش سی. تی. اسکن بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه «مادر» مشهد اظهار کرد: افتتاح پروژه مهم و سلامت محور سی تی اسکن بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر که بخش بزرگی از بار درمان در بخش دولتی را به دوش می‌کشد، مهم و حیاتی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: مشهد کانون توجه مردم ایران است و علاوه بر آن مرکز مهم زیارت، بسیاری از مردم از سراسر ایران، به امید درمان به مشهد سفر می‌کنند، افزون بر این جمع زیادی از مهاجرین را داریم که انتظار خدمات درمانی را دارند.

وی گفت: جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مهاجران در شهر مشهد هزینه سنگینی بر عهده بهداشت و درمان در این شهر گذاشته است، بخش درمان در مشهد با انتظارات و افق بلند توریست درمانی فاصله زیادی دارد که دولت باید اقدامات زیادی را در این رابطه انجام دهد.

پژمانفر ادامه داد: با توجه به کمبود حدود دو هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد و با وجود اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در خصوص شروع به ساخت چند بیمارستان دولتی در این شهر، باز هم حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تخت در مشهد کمبود خواهیم داشت که مرتفع شدن این موضوع با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و مشارکت تمام دست اندرکاران مقدور خواهد بود.

مشهد از لحاظ سرانه تجهیزات پزشکی دچار کمبود است

علیرضا مسلم، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد دومین کلانشهر ایران است، اما از لحاظ سرانه تجهیزات پزشکی دچار کمبود است، بنابراین می‌طلبد هم بخش خصوصی هم بخش دولتی تقویت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نگاه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره جدید به بخش خصوصی نگاه حمایتی و تقویت بخش خصوصی است، تا بتوانیم باری از بخش دولتی را منتقل کنیم، در حال حاضر هم با تمام این موارد باز هم کمبود تخت بستری را در شهر مقدس مشهد داریم.

وی گفت: پیگیری ما این خواهد بود که با توجه به نیاز شهر مشهد به تخت بیمارستانی، مجوز افزایش تخت‌های بیمارستان مادر را دنبال و مشکلات این بیمارستان در نهادهای اجرایی را حل کنیم.

کد خبر 5995514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha