آونروا: اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند

آونروا: اسرائیل از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند

کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آونروا) امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه القاهره الاخباریه اعلام کرد: مصر از ۷ اکتبر گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه را باز گذاشته ولی (رژیم) اسرائیل از ورود کمک‌ های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌ کند.

لازارینی تاکید کرد: مصر از زمان شروع حملات اسرائیل حتی یک روز هم گذرگاه مرزی رفح را نبسته است. (رژیم) اسرائیل به حملات بی‌ امان خود علیه غزه ادامه می‌ دهد؛ جهان شاهد کشتار انسان‌ های بی‌ گناه توسط ماشین مرگ اسرائیل است.

آنروا وابسته به سازمان ملل متحد چند روز قبل در بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع غزه به صورت بی سابقه‌ای وخیم است. نظام سلامت به سرعت در حال فروپاشی است. قحطی بی سابقه‌ای وجود دارد. تقریباً کل مردم غزه به اجبار آواره شده اند. خانواده‌ها در این منطقه که در هیچ نقطه از آن امنیت وجود ندارد، به دنبال امنیت هستند. مردم به سمت ناامیدی سوق داده می‌شوند. برقراری فوری آتش بس بشردوستانه مساله مرگ و زندگی است. ۱.۹ میلیون نفر در نوار غزه به دلیل حمله‌های اسراییل به این منطقه آواره شده اند.

در این بیانیه تصریح شده بود که از ۷ اکتبر ۱.۹ میلیون نفر، معادل ۸۵ درصد کل جمعیت غزه آواره شده اند که برخی از این مردم مجبور شده اند پناهگاه خود را چندین بار تغییر دهند.

«آونروا» در بیانیه خود خاطرنشان کرده بود که در ۱۵۵ مرکز آن حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی پناه گرفته اند و حدود ۵۰۰ هزار آواره دیگر نیز در اطراف این مراکز حضور دارند.

کد خبر 5995692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha