۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۶

مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد؛

استقرار جوی پایدار در البرز/ خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ

استقرار جوی پایدار در البرز/ خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: مطابق با هشدار هواشناسی سطح نارنجی تا پایان هفته خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است و مطابق با هشدار هواشناسی سطح نارنجی، تا پایان هفته خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز چهارشنبه آسمان صاف همراه با یخبندان صبحگاهی در پاره‌ای نقاط و به تدریج از عصر ابری است، مطرح کرد: برای فردا پنج شنبه آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق و پاره‌ای نقاط یخبندان صبحگاهی، برای جمعه و شنبه نیز به ترتیب آسمانی صاف و قسمتی تا ابری همراه با مه رقیق در پاره‌ای نقاط و یخبندان صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در رابطه با پیش بینی جاده‌ای استان البرز با محوریت جاده چالوس و طالقان انباشت برف، یخبندان و کاهش محسوس دمای کمینه را مخاطره موجود برشمرد و عنوان کرد: سقوط بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی اثرات این مخاطره هستند.

کد خبر 5996831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha