۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰

با نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت؛

به کار بردن نام «دانشجو» برای دوره دستیاری ممنوع شد

به کار بردن نام «دانشجو» برای دوره دستیاری ممنوع شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه مهمی به دانشگاه ها اعلام کرد: دوره دستیاری به عنوان شغل محسوب شده و از به کار بردن لفظ دانشجو برای آن خودداری نمایید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه مهمی به دانشگاه ها اعلام کرد: دوره دستیاری به عنوان شغل محسوب شده و از به کار بردن لفظ دانشجو برای آن خودداری شود.

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این نامه آورده است: «با توجه به ابهام در مفاهیم دانشجو و دستیار بدین‌وسیله اعلام می‌دارد براساس مفاد ماده های ۱، ۳، ۳۴ مصوبات چهل و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی دستیار به فردی اطلاق می‌شود که با داشتن مدرک دکترای پزشکی عمومی و پذیرش در امتحان ورودی دستیاری جهت آموزش‌های نظری و کسب مهارت‌های عملی در یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی طی مدت زمان مشخصی که برای آن دوره از طریق شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصویب شده‌است به امر تحصیل آموزش و پژوهش و انجام فعالیت‌های کارورزی اشتغال می‌ورزد.

ضمن این‌که هدف دوره دستیاری تربیت پزشک متخصص و متعهد در رشته‌های مورد نیاز کشور جهت کسب مهارت‌های نظری و عملی، آموزش پزشکی، تعمیمی و گسترش بهداشت در جامعه امور درمانی و انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای پیشبرد دانش پزشکی است.

دستیاران موظفند طبق برنامه‌ای که از طرف گروه آموزشی مربوطه تنظیم می‌شود در فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و درمانی ازجمله کلاس‌های نظری، گزارش صبحگاهی، گزارش مرگ‌ومیر و گزارش موردی، ژورنال کلاب، کارورزی های بیمارستانی و درمانگاهی، آزمایشگاهی و کشیک‌های بخش و درمانگاه مربوطه و مأموریت های علمی و طرح‌های تحقیقاتی به‌طور فعال شرکت کنند.

شایان ذکر است براساس مفاد ماده دو قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوبات مجلس شورای اسلامی، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته براساس سوابق تحصیلی داوطلب و آزمون‌های سراسری خواهد بود.

لذا با توجه به افراد منظورشده در دوره‌های فوق‌الذکر به‌عنوان دانشجو در مصوبات مجلس شورای اسلامی و نیز وظایف دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی در دوره‌های مربوطه از جمله آموزش، پژوهش کارورزی و کشیک‌های بخش‌های آموزشی و درمانی ذی‌ربط دوره‌های دستیاری رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی به‌عنوان دوره‌ی دانشجویی منظور نمی‌گردد لذا دستور فرمایید هماهنگی ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم به عمل آید و در کلیه مکاتبات مربوط صرفاً به لطف لفظ دستیار اشاره گردد.»

به کار بردن نام «دانشجو» برای دوره دستیاری ممنون شد

کد خبر 5997092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدعلی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      23 0
      خب ، گیریم که رزیدنتی شغل باشه.... نتیجه ؟؟؟؟
    • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      28 11
      با این فرمون که وزارت بهداشت جلو میرود، همه دستیاران کار بلد و خبره مهاجرت می‌کنند. وزارت باید سیاستهای حفظ این متخصصین را در پیش بگیرد.
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      32 16
      حقوق درستی که پرداخت نمیشه شیفت زیاد ومسئولیت داره بیمه نداره مجانی کار میکشید شغل بودنش چیه ؟
      • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
        1 11
        حقوق نظام مند میشود
    • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      26 2
      تنها مشکل حقوق این عزیزان راحل کنن و سهمیه را کنا بزارن بنظرم درست میشه
    • سینا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      24 36
      افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی قدمی بسیار خوب برای برخورداری مردم از پزشک است و امیدواریم این قانون کامل اجرا شود و موانع مالی این مصوبه برطرف شود و همچنین امیدواریم قدرت و نفوذ نظام پزشکی باعث نشه این مصوبه اجرا نشه
    • حسین IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      29 11
      به جای این لفاظی ها حقوقامونو زیاد کنید.
    • ابراهیم IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      30 8
      رزدنتها و یا دستیاران تخصصی علیرغم بیش از بیست سال تحصیل و نخبگی حقوقی برابر ۸میلیون تومان دریافتی دارند که خیلی خیلی کم هست. دولت و مجلس وقوه قضائیه برای جلوگیری از مهاجرت و سرماه گذاریهای صورت گرفته و خسارات هنگفت بعدی باید راهکار جدی ابلاغ نمایند.
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      4 18
      افزایش ظرفیت پزشکی بدون بسترسازی برای آموزش یعنی تربیت پزشک با دانش تئوریک که همان عطاری های قدیم را به ذهن می آورد پزشکی که بر بالین بیمار آموزش نبیند یعنی قضاوت بالینی ندارد این یک جور رفع مسئولیت برای فرار از تربیت صحیح و استاندارد پزشکی هست در حال حاضر خیلی از پزشکان عمومی و متخصص تجربه بالینی ن
    • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      14 1
      چرا استخدام نمیکنید همین افراد رو در بیمارستانهای مختلف کشور .هم نیرو متعهد میشود هم حقوق مناسب دریافت میکند دانشجو با دستیار چه فرقی دارد
    • جوادی US ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      4 0
      لطفابرادانشجویان تخصص دامپزشکی هم فکری کنید
    • محمد IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      یعنی با این عنوان که گاهی 36ساعت پیوسته کشیک هستیم حل میشه
    • م IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      وزارت علوم هم یه نامه بزنه به دانشگاهها حداقل به پسا دکترا ها دانشجو نگن🤓