۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳

ماکرون: نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه در جنگ با اوکراین پیروز شود

ماکرون: نمی‌توانیم اجازه دهیم روسیه در جنگ با اوکراین پیروز شود

رییس جمهور فرانسه با اشاره به ارسال محموله‌های جدید موشک دوربرد به کی‌یف، گفت که «غرب نمی‌تواند اجازه دهد تا روسیه در جنگ با اوکراین پیروز شود.»

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به سفر به اوکراین در ماه آینده، از ارسال موشک‌های دوربرد و صدها فقره تجهیزات به کی‌یف، گفت که غرب نباید به روسیه اجازه پیروزی دهد.

ماکرون در جریان نشستی مطبوعاتی در کاخ الیزه، تاکید کرد که کشورش همچنان به کمک به اوکراین ادامه خواهد داد. رئیس جمهور فرانسه در بحبوحه انتقادها از این کشور درباره عدم تخصیص منابع و کمک کافی به کی‌یف گفت که پاریس ۴۰ موشک کروز اسکالپ که بیش از ۲۵۰ کیلومتر بُرد دارد و هچنین «صدها بمب» به اوکراین ارسال خواهد کرد.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از مقامات این کشور گزارش کرده‌اند که منظور ماکرون، مهمات مجهز به ماژول AASM یا HAMMER بوده است که بمب‌های عادی را به تسلیحات نقطه‌زن با بردی تا ۷۰ کیلومتر بدل خواهد کرد. روسیه به دفعات کی‌یف را به استفاده از تسلیحات دوربرد غربی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی متهم کرده است.

ماکرون همچنین اضافه کرد که او در فوریه برای نهایی کردن توافق امنیتی دوجانبه با کی‌یف، به اوکراین سفر خواهد کرد. این مشابه همان توافقی است که اوکراین به‌تازگی با انگلیس منعقد کرد. این توافق ۱۰ ساله که هفته گذشته از آن رونمایی شد، «تامین سریع و یکنواخت کمک امنیتی به اوکراین را در صورت حمله آتی روسیه تضمین کرده و چندین اقدامات حمایتی دیگر را نیز در بر می‌گیرد.»

برخی از متحدان فرانسه در ناتو به ویژه لهستان، پاریس را به دلیل عدم نقش‌آفرینی کافی در کمک به اوکراین مورد انتقاد قرار داده‌اند. براساس اعلام مرکز اقتصاد جهانی کیِل، فرانسه ۵۴۰ میلیون دلار برای اوکراین کمک نظامی فراهن آورده و این رقم، کمتر از کمک اسلواکی است. با این حال، قانونگذاران در پاریس تاکید کرده‌اند که حجم واقعی کمک‌ها بیشتر و اشتباه محاسباتی صورت گرفته است!

اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره از کشورهای غربی درخواست کمک بیشتر و بیشتر کرده است. این کشور به‌تازگی نسبت به بن‌بست در مسیر تصویب بودجه کمکی به اوکراین در کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرد. دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین دیروز با تکرار درخواست کمک از غرب، مدعی شد که در صورت اتمام تسیحات، «اوکراینی‌ها با بیل خواهند جنگید»!

فرانسه پارسال ۵۰ موشک اسکالپ به اوکراین ارسال کرد. پیش از آن، انگلیس در اقدامی مشابه موشک «سایه طوفان» به کی‌یف فرستاده بود.

کد خبر 5997236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha