۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

رییس کل دادگستری استان کرمان:

اطلاع رسانی دقیق در بحران ها امنیت روانی جامعه را تضمین می کند

اطلاع رسانی دقیق در بحران ها امنیت روانی جامعه را تضمین می کند

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در شرایط خاص و بحرانی نقش مهم و برجسته ای در تامین امنیت روانی جامعه و پیشگیری از مطرح شدن شایعات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان کرمان افزود: در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان دادستانی مرکز استان اعم از شخص دادستان، معاونین و بازپرسان و همچنین مدیران و کارکنان اداره کل پزشکی قانونی به صورت ۲۴ ساعته برای شناسایی هویت پیکرهای شهدا تلاش کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هویت شهدا شناسایی و جواز دفن شهدا صادر شد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ادامه داد: پرونده جنایات کاران این حادثه تروریستی به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی مرکز استان کرمان در حال رسیدگی است و نتایج تحقیقات در مراحل مختلف پرونده از طریق مرکز رسانه قوه قضائیه به اطلاع مردم شریف خواهد رسید.

وی بیان کرد: هدف از دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ‏ای قوه قضائیه هماهنگی و تمرکز در سیاست‌ها، انسجام در برنامه‌های کلان اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، ارتقای فرهنگ حقوقی قضائی، گسترش دسترسی جامعه به عدالت قضائی، اطلاع رسانی شفاف سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد قوه قضائیه و در اجرای برنامه‌های توسعه قضائی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: بر برگزاری جلسات مستمر و منظم کمیته دائمی اطلاع رسانی استان تحت نظارت شورای قضائی و اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان تاکید داریم و به ویژه در شرایط خاص و بحرانی ضرورت تشکیل این جلسات بیشتر است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی استان کرمان عنوان کرد: در خصوص جنایت تروریستی که در گلزار شهدای کرمان رخ داد، اگر دستگاه قضائی در تحقیقات خود و گروه‌های تحقیق اعزامی از نهادهای ملی ذیربط به این جمع بندی برسد که قصوری رخ داده است قطعاً با متخلفان برخورد خواهد کرد.

در ادامه احمد آبیار، مدیرکل بازرسی استان کرمان نیز بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه در شرایط بحرانی تاکید کرد و گفت: مسؤولان باید در شرایط خاص به گونه‌ای اطلاع رسانی‌ها کنند تا مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم قرار نگیرد.

کد خبر 5998251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha