آژیر خطر در ۱۵ منطقه در اصبع الجلیل به صدا درآمد

آژیر خطر در ۱۵ منطقه در اصبع الجلیل به صدا درآمد

حزب الله لبنان حمله جدیدی به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۰:۲۵ صبح امروز شنبه به وقت محلی بیستم ژانویه ۲۰۲۴، مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در حومه قلعه هونین با موشک هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن وارد کردند.

منابع خبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر در کریات شمونه و ۱۵ منطقه در اصبع الجلیل از بیم حمله‌های پهپادی به صدا درآمده است.

از سوی دیگر منابع لبنانی از حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان خبر دادند.

این در حالی است که «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده‌ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمق اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: اوضاع در مرزهای اسرائیل و لبنان پیچیده است چرا که حزب الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیروهای ویژه حزب الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.

شطریت اضافه کرد: سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰ کیلومتر می‌رسد.

وی به موشک‌های برکان که نیروهای حزب الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: این موشک‌ها نیم تُن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیافتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد.

شطریت تصریح کرد: اسرائیل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب الله هستیم.

کد خبر 5999469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha