۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴

بخشدار مرکزی مشهد:

عضو شورای یک روستا در مشهد به دلیل زمین خواری سلب عضویت شد

عضو شورای یک روستا در مشهد به دلیل زمین خواری سلب عضویت شد

مشهد- بخشدار مرکزی مشهد گفت: عضو شورای اسلامی یک روستای پرجمعیت در این بخش به دلیل زمین خواری، ساخت و ساز و حفر چاه غیرمجاز از عضویت در این شورا سلب عضویت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کاظمی اظهار کرد: علاوه بر موارد یاد شده اتهامات دیگر این عضو شورا تبانی، قصور در انجام وظایف شورا، دخالت در امر اجرا در سطح روستا و انجام اعمال خلاف شئون شوراهای اسلامی، تکرار تخلفات و عدم توجه به تذکرات بخشداری بود که مراتب به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورای اسلامی استان خراسان رضوی اعلام شد.

بخشدار مرکزی مشهد ادامه داد: به استناد بند ۶ ماده ۹۲ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵، تخلفات این عضو شورا تأیید و سلب عضویت نامبرده اعلام شد اما وی نسبت به این حکم در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایت شورای اسلامی کشور اعتراض کرد که در نهایت با توجه به رأی صادره در این شورا به سلب عضویت از شورای اسلامی روستای مذکور برای باقی مانده دوره ششم محکوم شد.

وی جمعیت روستای مورد نظر در این پرونده را بیش از پنج هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به سلب عضویت فرد متخلف عضو علی البدل جایگزین فرد سلب عضویت شده خواهد شد.

کاظمی ضمن تشکر از همکاری و تلاش‌های شوراهای اسلامی بخش مرکزی مشهد افزود: انتظار این است که اعضای شوراهای اسلامی در چهارچوب تکالیف قانونی خود به رفع مشکلات مردم بپردازند و در انجام وظایف محوله اهتمام داشته باشند در غیر این صورت برابر ضوابط و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

کد خبر 6000180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      3 1
      خدارو شکر..سلب مسعولیت چرا مجازات باید بشن
    • حمید IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 1
      حداقل جرمش چند سال زندانه علاوه بر سلب مسئولیت!
    • ناظر IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 3
      کل زمینها مال دولت هست مردم حق تملک ندارند..
    • علی AE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      برکناری یک قست از کارهست برگشت اموال بیت المال وموارداتهامی چی میشه مجازات چی میشه که همه اینهاباعث بازدارندگی دیگران میشودلطفا قوی وبدون شفقت برخوردکنید.