۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی معتکفین در خراسان جنوبی/حضور معنادار نوجوانان

افزایش ۲۵ درصدی معتکفین در خراسان جنوبی/حضور معنادار نوجوانان

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد به جمعیت معتکفین استان افزوده است که حضور نوجوانان در این بین معنادار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی ظهر شنبه در دیدار مبلغین مراسم معنوی اعتکاف با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: با توفیق الهی امسال در خراسان جنوبی ۲۵۰ مسجد پذیرای معتکفین خواهد بود و اعتکاف های دانش آموزی نیز در سراسر استان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در همه شهرستان های خراسان جنوبی اعتکاف ویژه دانش آموزان با محتوای مخصوص به آنها را داریم که نشان از رغبت نسل نو به برنامه های دینی و مذهبی است.

سالاری مکی با اشاره به اینکه اعتکاف مادر و کودک را نیز در خراسان جنوبی داریم، ادامه داد: تاکنون نسبت به سال گذشته (با توجه به آمار ثبت نامی ها) ۲۵ درصد به جمعیت معتکفین استان افزوده است که این موضوع نشان از بی نتیجه بودن تهاجم فرهنگی دشمن و اقدامات آنها برای فاصله انداختن بین نسل نو و باورهای دینی است.

وی افزود: اگر دشمن امنیت و اقتصاد را نشانه می گیرد به واسطه آن است که می خواهند به اندیشه تمدنی اسلام ضربه بزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اعتکاف جزو ثمرات و ره آوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: حضور معنا دار نوجوانان و جوانان در اعتکاف نشانه پیروزی ما در جنگ نرم با دشمن و به راستی موجب مسرت و شادی است.

سالاری مکی اظهار کرد: ما نیز وظیفه خود می دانیم که در بین جوانان و نوجوانان حاضر شده و به سوالات و شبهات ذهنی آنان پاسخ بگوییم.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اعتکاف بحث تدبر در سوره انشراح را داریم، یادآور شد: در کنار برنامه های تدبری و فرهنگی به خلوتی که جوان در مراسم اعتکاف نیاز دارد، توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 6000521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha