۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر راه حل برون رفت از آلودگی هوا است

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر راه حل برون رفت از آلودگی هوا است

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر تنها راه حل برون رفت از آلودگی هوا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان مرکزی، ضمن تقدیر از این اداره به دلیل همکاری در پیک مصرف برق در تابستان گفت: با توجه به مسائل زیست محیطی و ناترازی، بهره گیری از ظرفیت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: برای اجرای بهتر این طرح، بخشی خصوصی تعامل و هم‌افزایی لازم را دارد چرا که بر این باوریم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیرها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

محمودی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تأمین و در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

الزام توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به نصب ۳۰ کیلووات پنل خورشیدی برای تأمین مصرف برق این اداره گفت: با توجه به حجم بالای آلایندگی هوا در اراک، توسعه هر چه سریع‌تر انرژی‌های تجدید پذیر ضروری است.

یوسف یوسفی افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده همچون دی‌اکسیدکربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای بازی کنند.

کد خبر 6000792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مرتضی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند