۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

قانون بایسته و اجرای شایسته دو مقوله مهم در رفع مشکلات اقتصادی

قانون بایسته و اجرای شایسته دو مقوله مهم در رفع مشکلات اقتصادی

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قانون بایسته و اجرای شایسته دو موضوع مهم در رفع مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل اقتصاد و دارایی و ادارات تابعه این وزارت خانه در استان اظهارکرد: اهمیت نقش اقتصاد در جامعه بشری بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: انسان به عنوان انسان دارای تفکر و اندیشه بوده اما ابزار کارش خواه و ناخواه موضوعات اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد به منزله خون در بدن است، یادآور شد: بنابراین اقتصاد بسیار مسئله مهمی است.

عبادی گفت: سال‌های متعددی که رهبری براساس کارشناسی دقیقی که دارند برای اصلاح امور امر به صورت مکرر موضوع اقتصاد را در اولویت قرار داده اند.

وی با بیان اینکه موانع، مشکلات و آفت ها اعم از داخلی و خراجی در این حوزه زیاد است، یادآور شد: کاه مسائل نفوذی و گاهی اجرای سلیقه‌ای کارها ضربه‌هایی را به این حوزه وارد می‌کند که برای جبران آن باید سال‌های زحمت کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، قانون بایسته و اجرای شایسته قانون را دو موضوع مهم در رفع مشکلات اقتصادی برشمرد و افزود: در این زمینه می‌توان به زندگی زنبور عسل اشاره کرد که هم در قانون بایسته و هم در اجرای شایسته موفق بوده و نتیجه آن نظمی می‌شود که می‌بینیم.

عبادی ادامه داد: هر جا دچار مشکل هستیم یا قانون مناسب نبوده و یا در اجرا مشکل داشته ایم بنابراین می‌توان این موضوعات را کنترل کرد و به صورت مستند به مسئولان ذیربط آن را گزارش داد که البته مردم هم منتظر همین هستند.

وی گفت: علی رغم پیشرفت‌های متعددی که حاصل شده اما تا رسیدن به آرمان‌های انقلاب فاصله زیادی وجود دارد و مردم هم منتطر اجرای درست قانون اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در مجموع در طی دو ساله دولت سیزدهم رشد قابل توجهی حاصل شده اما هنوز مردم آن را لمس نکرده اند که این امر علل مختلفی داشته است.

عبادی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی این موضوع ولنگاری در مسئله اجرای صحیح قانون بوده به طوری که در جامعه شاهد گران فروشی، تحمیل و نفوذ و عدم نظارت هستیم که این مشکلات اقتصادی به مردم فرصت بررسی دلایل را نمی‌دهد.

وی از مسئولان ذی ربط در این جهت و مسئولان نظارتی و کنترل درخواست کرد که این مسائل را مهم دانسته و قانون نظارت و حراستشان را دقیق انجام و با متخلفانی که زندگی مردم را تلخ می‌کنند برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: چاله‌هایی اقتصادی فراوانی بر سر راه دولت سیزدهم کنده شده بود اما تلاش‌ها سبب گردید تا شاهد رشد در حوزه‌های مختلف اقتصادی در طول این دولت باشیم که کار بسیار مهمی است اما دیگران نمی‌گذارند که این موضوعات در سر سفره مردم دیده شود.

کد خبر 6001664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha