۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

۱۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد

۱۵۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته در سال جاری میزان صادرات استان ۱۲۰ میلیون دلار تعیین شد که در ۱۰ ماهه ۱۵۰ میلیون دلار صادرات استان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کوهگرد عصر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: گمرکات در حوزه تجارت خارجی از نقش و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: گمرکات بیشتر بحث‌های صادرات، واردات و ترانزیت را در استان دنبال می‌کند.
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه طی پیگیری‌های صورت گرفته کلیه فرآیندهایی که در گمرک انجام می‌شود در قالب سامانه‌ها بوده و تمام فرآیندها در این سامانه‌ها ثبت و کلیه خدمات هم در قالب سامانه‌ها در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

کوهگرد بیان داشت: سال گذشته اتفاق خوشایندی رقم خورده و آن کنترل‌های ایکس ریل بود که باعث تسهیل روند کار به ویژه در مرز ماهیرود استان شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دو مرز مجاور استان شامل استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان می‌شود حسب آمار از لحاظ صادرات خراسان جنوبی در رتبه خوبی قرار دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک علاوه بر بحث صادرات، واردات و ترانزیت به ویژه در مبادی مرزی بحث کنترل قاچاق کالا را برعهده دارد، بیان کرد: سال گذشته گمرک استان در بین گمرکات کشور در خصوص کشف مواد مخدر رتبه اول را کسب کرده است.

کوهگرد گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته در سال جاری میزان صادرات استان ۱۲۰ میلیون دلار تعیین شد که در ۱۰ ماهه ۱۵۰ میلیون دلار صادرات استان بوده که ۳۰ میلیون دلار نسبت به برآورد صورت گرفته افزایش داشته است.

وی افزود: بالغ بر یک میلیون تن میزان صادرات واحدهای تولیدی استان در طی ۱۰ ماهه امسال بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترانزیت در سال قبل کم بوده و محدود به چند کالا می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته در ۱۰ ماهه امسال ۲۹۰ درصد ترانزیت استان رشد داشته است، گفت: مبادی ترانزیتی خراسان جنوبی مهم‌ترین مبادی ترانزینی کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6001799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha