۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳

امام جمعه اردبیل:

مأموریت تربیت نسل آینده بسیار خطیر است

مأموریت تربیت نسل آینده بسیار خطیر است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولیت تربیت نسل آینده با محوریت خانواده و مدرسه بسیار سنگین و دشوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در جشن بزرگ تکلیف دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیأت امنایی اردبیل در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل، اظهار کرد: تمام همت و تلاش خانواده و نظام تعلیم و تربیت باید تعالی نسل آینده بر اساس تفکر دینی، ارزشی و اعتقادی باشد تا در این مسیر با عقلانیت بتوان فعالیت‌های مناسب و مثبتی را انجام داد.

وی تصریح کرد: نوجوان و جوان ما باید تکلیف دینی را برای خود شرافتی بزرگ بداند چرا که هر انسان با رسیدن به تکلیف الهی و انجام واجبات سعی می‌کند تا اسباب رضایت و در نهایت مدال شرافت بندگی را به دست آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عده‌ای سعی می‌کنند تا در انجام امور معنوی و مذهبی برای نوجوانان و جوانان سستی و بی‌انگیزگی ایجاد کنند در حالی که ضرورت دارد حقیقت انجام تکالیف برای نسل آینده روشن شده تا آنها با انگیزه‌ای مضاعف در این سنگر حاضر باشند.

آیت‌الله عاملی تلاش دشمن را برای ضربه زدن به مأموریت تربیت نسل آینده یادآور شد و افزود: در سال‌های اخیر دشمن با حربه بی‌عفتی و خدشه به حجاب زنان ما وارد میدان شده تا انقلاب اسلامی را در مسیر حرکتی خود با خللی روبه‌رو کند در حالی که عفت و حجاب برای یک زن اسباب تشخیص و سرافرازی او است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب تربیت فرزندان خود از همان دوران کودکی و نوجوانی باشند تا مسیررشد و تعالی به نحوی طی شود تا ما نسلی فاخر برای آینده به یادگار بگذاریم.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: دخترانی که امروز به سن تکلیف می‌رسند باید با آداب و قواعد درست عبودیت الهی و حس ارزشمند در این مسیر آشنا شوند تا با انگیزه‌ای بیشتر در سال‌های آینده بتوانند عبادت الهی و واجبات دینی را انجام دهند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما حق نداریم در مسیر رشد دختران و پسرانمان سختی و تنگناهای متعددی را به بار بیاوریم بلکه بهتر است با عنصر ترغیب، تشویق و تفهیم عقلانی کودکان و نوجوانان خود را بیشتر با اسرار عبودیت الهی به ویژه نماز، روزه و سایر عبادت‌ها آشنا کرده و زمینه ایجاد انگیزه مضاعف را در آنها فراهم کنیم.

کد خبر 6001923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha