۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲

مدیر جهاد کشاورزی بیضا خبر داد؛

افزایش ۴۷ درصدی کشت دانه روغنی کاملینا در بیضا

افزایش ۴۷ درصدی کشت دانه روغنی کاملینا در بیضا

بیضا-مدیر جهاد کشاورزی بیضا از پایان عملیات کشت پاییزه دانه روغنی کاملینا در سطح ۱۵.۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این سطح در مقایسه با سال گذشته ۴۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه کاملینا متحمل به تنش‌های محیطی است، بیان کرد: این گیاه در بیضا از اوایل آذرماه تا نیمه دی‌ماه کشت می‌شود.

به گفته مویدی این مقدار سطح کشت شده تماماً دیم بوده و تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها از تشویقات طرح مانند آموزش رایگان، تخفیف ۴۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی و سهمیه کود شیمیایی یارانه دار بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه کاشت و برداشت این محصول مکانیزه است، خاطرنشان کرد: کاملینا می‌تواند جایگزین مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا مقاومت به کم آبی، مقاومت به آفات و بیماری، نیاز کمتر به کود و سم، مدیریت‌پذیری آسان در مزارع و هزینه پایین تولید را از مهم‌ترین مزایای کشت این دانه روغنی در مزارع کشاورزی ذکر کرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: روغن این گیاه علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی دارد و کنجاله این گیاه نیز می‌تواند به‌عنوان غذایی مناسب برای دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 6002368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha