۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰

طرح ورزشی شهید طوقانی در زورخانه حضرت امیر(ع) بهاباد اجرا شد

طرح ورزشی شهید طوقانی در زورخانه حضرت امیر(ع) بهاباد اجرا شد

یزد- طرح ورزشی شهید طوقانی با هدف ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای توسط دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بهاباد در زورخانه حضرت امیر(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش بهاباد در مراسم آغاز اجرای این طرح اظهار کرد: آشنایی دانش‌آموزان با ورزش زورخانه‌ای به عنوان یکی از ورزش‌های اصیل ایرانی همچنین آشنایی با فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری که با ورزش زورخانه ای آمیخته شده، از اهداف حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.

علیرضا قطب الدینی عنوان کرد: در طرح ملی شهید طوقانی، تعدادی از دانش‌آموزان پسر علاقمند به ورزش زورخانه ای در دوره آموزشی این رشته ورزشی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت درسی کلاس‌های درس با ورزش صبحگاهی و نوای ورزش زورخانه‌ای به منظور استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای از اهداف طرح شهید طوقانی است، گفت: آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج روحیه پهلوانی از برنامه‌هایی است که در این طرح دنبال می‌شود.

قطب الدینی بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای مروج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی بوده و باید آن را حفظ و تقویت کرد.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد عنوان کرد: فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای به عنوان یکی از غنی‌ترین و اصیل‌ترین ورزش‌ها ریشه در تاریخ و ورزش باستانی کشورمان دارد که هدف والای این طرح توسعه فرهنگ ورزش تربیتی، آشنایی با ورزش باستانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان با الهام از رشادت‌های شهید والامقام پهلوان، «سعید طوقانی» است.

نوجوان شهید پهلوان سعید طوقانی که در هفت سالگی موفق به کسب بازوبند پهلوانی شده بود، در سن ۱۵ سالگی و در اسفند ۶۳ در منطقه عملیاتی مجنون به مقام رفیع شهادت نائل شده است.

کد خبر 6003099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha