۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

پیش‌بینی آخر هفته پر بارش در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی آخر هفته پر بارش در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز یک سامانه بارشی به صورت فراگیر در سطح استان فعالیت دارد، گفت: روز جمعه نیز یک موج بارشی وارد استان می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سامانه بارشی از روز گذشته وارد چهارمحال و بختیاری شد و تاکنون بیشتری میزان بارش این سامانه در منطقه کوهرنگ با ۴۰ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است البته با توجه به اینکه بارش باران و برف در این منطقه توأمان رخ داده بخشی از برف موجود ذوب شده و در حال حاضر حدود هفت سانتی‌متر برف در ایستگاه هواشناسی چلگرد اندازه‌گیری شده است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه بارشی طی امروز به صورت فراگیر در سطح استان فعالیت خواهد داشت البته در ساعات بعد از ظهر به تدریج در برخی مناطق از شدت آن کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در مناطق شرقی چهارمحال و بختیاری مانند شهرکرد، بن، سامان، بروجن و همچنین بخش‌هایی از فارسان و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: اواخر وقت امشب در سطح چهارمحال و بختیاری به جز منطقه کوهرنگ بارش‌ها متوقف خواهند شد، فردا نیز در منطقه کوهرنگ و بخش‌هایی از ارتفاعات اردل بارش‌هایی به صورت ضعیف همراه با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روز جمعه از ساعات اولیه صبح سامانه بارشی در ابتدا وارد منطقه کوهرنگ و بخش‌های غربی استان خواهد شد و تا ساعات ظهر به تدریج تمام مناطق استان را دربرگرفته و موجب بارش برف و باران در استان می‌شود که در خصوص فعالیت این سامانه در استان نیز هشدار هواشناسی نارنجی صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سرد بودن سامانه بارشی پیش‌بینی شده در روز جمعه انتظار می‌رود بارش‌ها عمدتاً به صورت برف باشند، این موج بارشی در روز شنبه نیز به صورت ضعیف‌تر نسبت به روز جمعه در سطح استان فعالیت خواهد داشت و روز یکشنبه صبح از استان خارج می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه نیز برخی بارش‌های خفیف در منطقه کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6003465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      سرکارخانم نوروزی فرخشهر مربوط به کدام طرف استان است. نه شرق استان است نه طرف دیکر پس کجای استانمان. است472
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      1 0
      تا الان که هیچ کدام پیش بینی ها درست نبوده امیدواریم