۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

۲۰ درصد شهدای مازندران از آموزش و پرورش هستند

۲۰ درصد شهدای مازندران از آموزش و پرورش هستند

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ۲۰درصد شهدای استان و ۳۰ درصد رزمندگان استان را آموزش و پرورش تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: آموزش و پرورش مجموعه موفقی در حوزه ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان مازندران است و با قوت جهادی مدیران پیشکسوت پیش می‌رود.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش تعیین کننده در دفاع مقدس داشت و اگر بخواهیم نقش آموزش و پرورش در جنگ را بررسی کنیم باید خطوط مقدم جبهه‌ها تا مدارس را مدنظر قرار بدهیم.

این مسؤول با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ درصد از شهدای استان مازندران را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین ۳۰ درصد از رزمندگان دیار علویان را آموزش و پرورش تشکیل داد؛ مدارس رزمندگان و ستاد پشتیبانی جنگ یکی دیگر از افتخارات آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بود.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ستاد پشتیبانی جنگ بسیار فعال و کارآمد بود، ادامه داد: جهاد مدارس از سال ۱۳۶۱ در مدارس فعال بود و آموزش و پرورش در همه نقش‌های ارزشمندی که در سطوح مختلف وجود داشت یک پشتیبانی کننده و حامی بی‌بدیل به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: فرهنگیان از با بصیرت‌ترین رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند که از نقش تعلیم و تربیت در جبهه‌ها غافل نبودند و اینگونه فرهنگ تعلیم و تربیت در خطوط مقدم جبهه‌ها رشد پیدا کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف قابلیت این را دارد که در قالب آثار مختلف فرهنگی، ادبی و هنری ماندگار شود.

این مسئول با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش در خط مقدم جهاد تبیین است و هدف اصلی دشمن دانش‌آموزان و فرهنگیان هستند، اذعان داشت: امروز خط اول مجاهدت آموزش و پرورش است و برنامه‌های راهیان نور، آمادگی دفاعی و محافل روایتگری دفاع مقدس در مدارس عین جهاد دیروز است.

وی یادمان‌های شهدای گمنام که در مجموعه‌های آموزش و پرورش در حال گسترش است را نمونه‌هایی از کارهای مجاهدانه در آموزش و پرورش دانست و بر ثبت و ماندگاری آنها در تاریخ تأکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه امروز پیشکسوتان آموزش و پرورش باید حفظ شوند، خواستار تدوین کتاب نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس شد و تصریح کرد: ۱۰ جلسه بازخوانی عملکرد آموزش و پرورش برگزار شد و متون آماده تدوین و چاپ است.

وی تدوین فرهنگ‌نامه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران را از کارهای ارزشمند با محوریت کنگره شهدای مازندران برشمرد و افزود: همچنین تدوین فرهنگنامه حدود ۲۰ سردار شهید آموزش و پرورش یک کار بزرگی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: تاریخ شفاهی آقامیری مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در دوران دفاع مقدس آماده چاپ است که اگر مورد حمایت قرار بگیرد دانشنامه‌ای از نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «افتخار من» با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان بر ضرورت جمع آوری و ثبت خاطرات پدران و پدربزرگ‌های رزمنده در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات والفجر هشت تأکید کرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با اشاره به یادمان‌های شهدای گمنام در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ساخت یادمان شهدای گمنام باید مورد اهتمام قرار گیرد و تلاش کنیم که مردم هم از این فضا بهره ببرند.

جمع آوری خاطرات رزمندگان آموزش و پرورش

«حسین کمالی» مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه نسبت به ترویج فرهنگ مقاومت و جهاد و ایثارگری که در سند آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شد تکلیف داریم، اظهار داشت: تربیت دانش آموزانی با روحیه ایثارگری و فداکاری و جهاد رسالت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات خوبی انجام شد، از جمع آوری خاطرات ۳۰ نفر از رزمندگان آموزش و پرورش در دفاع مقدس خبر داد و افزود: کار فرهنگی ادامه جهاد شهدا است و در آموزش و پرورش پیگیر خواهیم بود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه خاطرات جنگ برای دانش آموزان شیرین است، خاطرنشان کرد: لازم است در محافل روایتگری از حضور راویان دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کتاب نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس به زودی تدوین خواهد شد.

کد خبر 6003708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha