۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد؛

مصالحه ۷۰ درصد پرونده ها در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس البرز

مصالحه ۷۰ درصد پرونده ها در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس البرز

کرج- فرمانده انتظامی استان البرز گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری حدود ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس البرز منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل از مددکاران اجتماعی کلانتری‌های البرز گفت: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.

وی مطرح کرد: این دوایر با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری و طی ۱۰ ماه اخیر ۲۲ هزار و ۷۵۶ پرونده به دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ پرونده منجر به صلح و سازش و از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سردار هداوند با اشاره به مصالحه نزدیک به ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز اجتماعی بیان کرد: این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، تصریح کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار اجتماعی متخصص بوده و به صورت فعال در حال ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای رایگان به شهروندان هستند.

وی گفت: همشهریان می‌توانند با شماره گیری شماره‌های ۰۹۶۵۸۰ و ۰۲۶۲۱۸۲۷۲۲۴ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

کد خبر 6004455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha