۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶

امام جمعه سلطانیه:

حضور مردم ضامن بقای کشور و تامین کننده امنیت است

حضور مردم ضامن بقای کشور و تامین کننده امنیت است

زنجان-امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حضور مردم ضامن بقای کشور و تامین کننده امنیت است، گفت: انقلاب اسلامی ایران پرچمدار مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و قرآن بر گرامیداشت ایام الله دستور می‌دهد، گفت: ایام الله روزی است که انسان دست قدرت الهی را ببیند و بفهمد که یک نیروی قدرتمندی دارد که کمک می‌کند و لذا از منظر امام ۱۷ شهریور ۵۷، یا ۲۶ دی روز فرار شاه، ۱۲ و ۲۲ بهمن را و از منظر مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی، یا تشییع میلیونی سردار سلیمانی و حمله موشکی به آمریکا ایام الله است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ۴۵ سال است که دشمن می‌خواهد این انقلاب را از بین ببرد و نمی‌تواند و نخواهد توانست و این از عظمت انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی به انحطاط پایان داد و برخی کارشناسان می‌گویند اگر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ پیروز نمی‌شد، ایران اول هویت خود یعنی تشیع را از دست می‌داد و بعد هویت جغرافیایی خود را از دست می‌داد و دیگر روی نقشه جغرافیایی غرب آسیا، سرزمینی به نام ایران نبود.

وی نجات مردم از استبداد و خود رأیی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه نه تنها مردم در انتخاب میان نقشی نداشتند و حتی مسؤولان هیچ قدرتی از خود نداشتند چرا که پشتوانه مردمی نداشتند و شاه کشور را هم بیگانگان انتخاب می‌کرد، ادامه داد: انقلاب اسلامی حتی اصل نظام را هم با رأی مردم انتخاب کرده و ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و قانون اساسی را هم به رأی مردم گذاشتند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مردم کانون حیات انقلاب اسلامی بوده و هستند و در ۴۵ سال گذشته مردم نقش آفرین در انقلاب اسلامی بودند و چون مردم هستند، انقلاب اسلامی پایدار است و حضور مردم ضامن بقای کشور و تأمین کننده امنیت است، گفت: انقلاب اسلامی پرچمدار مردم‌سالاری دینی است و انتخابات دلیل و برهان قاطع مردم‌سالاری دینی انقلاب اسلامی است.

حسینی نسب با بیان اینکه این دوره انتخابات با جشن‌های اعیاد ماه رجب و شعبان مقارن شده گفت: برخی کاندیداها هم از این فرصت استفاده کرده و شام و ناهار و شیرینی می‌دهند، شما هم بروید شرکت کنید آشنا شوید ولی نمک گیر نشوید چرا که ملاک اصلح بودن است.

امام جمعه سلطانیه تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و با بیان اینکه از منظر امام خمینی ره، علامه طباطبایی، علامه جوادی آملی، شهید آیت الله مصطفی خمینی و… در دوران غیبت، ولی فقیه مصداق اُولی الامر است و هر کس ولایت فقیه را رد کند امام معصوم را رد کرده، گفت: مصداق ولایت فقیه امام خامنه ای است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از وزرای دولت اصلاحات که ساکن لندن است می‌گوید «من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و می‌دانم که در تمام کارنامه اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت، ادامه داد: ایجاد یأس و ناامیدی خلاف عدالت و عین ظلم است. بیان مشکلات و نقاط ضعف بدون تشریح دستاوردهای انقلاب هم خلاف عدالت و ظلم است. البته کاستی‌ها، مشکلات وجود دارد و افرادی هم هستند که جز ایجاد نارضایتی کاری بلد نیستند و مردم هم گلایه دارند.

وی به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اول خواست حماس را از بین ببرند و. نتوانست بعد با حمله نظامی خواست اسرای خود را آزاد کنند موفق نشد و در یک مورد یک اسیر خود را با ۱۴۰۰ اسیر فلسطینی تبادل کردند، گفت: کاهش نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه و تقویت حضور منطقه‌ای ایران از تأثیرات طوفان الاقصی است.

حسینی نسب با تسلیت سالروز ارتحال عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به صبر و بصیرت آن حضرت اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت زینب (س) را وارد مجلس ابن زیاد کردند به او سلام نکرد تا نشان دهد روح حسین در کالبد زینب زنده است و به کسی که مردم با هزار ترس و لرز به او «یا امیرالمؤمنین» می‌گفتند، خطاب می‌کند که یا یزید! تو حقه باز هستی ولی بدان نمی‌توانی نام ما را محو کنی و با خطبه اش یزید را تسلیم کرد.

کد خبر 6004952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha