۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹

فرماندار ویژه جهرم:

دستگاه‌های اجرایی جهرم الزام‌های پدافند غیرعامل را رعایت کنند

دستگاه‌های اجرایی جهرم الزام‌های پدافند غیرعامل را رعایت کنند

جهرم-فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید تهدیدها و آسیب‌ها را رصد کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی جهرم الزام‌های پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن شعبانی ظهر شنبه در دوره آموزشی اصول و الزامات پدافند غیرعامل ویژه مدیران ادارات شهرستان جهرم گفت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات مختلف می‌باشد.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان جهرم افزود: در پدافند عامل فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند، در حالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

شعبانی، فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین اصل رعایت اصول پدافند غیر عامل در جامعه برشمرد و گفت: پدافند غیر عامل از مؤثرترین و بهترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان کرد: مهمترین هدف پدافند غیرعامل، کاهش آسیب پذیری و ایمن سازی زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است تا در زمان وقوع بحران برای مردم مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه خود تهدیدها و آسیب‌ها را رصد کنند، گفت: بایستی اصول پدافند غیرعامل در همه ادارات باید رعایت شود و خود مراقبتی ادارات بسیار مهم است و اداراتی که آسیب پذیری بیشتری دارند باید اقدامات حفاظتی لازم را انجام دهند.

کد خبر 6005950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha