۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت :

خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ تبدیل می شود

خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ تبدیل می شود

بیرجند- مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تبدیل شدن خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ در منطقه خبر داد.

امیر حسین اسدی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امروزه گوهر سنگ حجم بالایی از تراکنش را در دنیا دارد و ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اقتصاد این استان است.

وی با اشاره به جلساتی که امروز با بعضی از فعالان این حوزه مبتنی بر فناوری برای صادرات داشته است، افزود: هدف گذاری ما این است که تا سال ۱۴۰۵ خراسان جنوبی به قطب فناوری و صادرات گوهر سنگ در منطقه تبدیل شود تا در آینده بتوانیم در این زمینه سالانه یک میلیارد دلار صادرات گوهر سنگ داشته باشیم.

به گفته وی این هدف جز با هم افزایی وزارتخانه های صمت، میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری، علوم تحقیقات و فناوری و استانداری خراسان جنوبی محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم تا از این ظرفیت خراسان جنوبی برای ایجاد تحول در اقتصاد آن به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این ظرفیت در دنیا بسیار ارزشمند است و بخشی از آن می تواند کمک بسیار زیادی به اقتصاد خراسان جنوبی کند و ارز آوری برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه گفت: امروزه بحث خدمات کسب و کار در دنیا مطرح است به طوری که حدود ۱۲.۵ درصد جی بی تی آمریکا در این زمینه است.

اسدی تصریح کرد: کار در این خصوص از چندی پیش در وزارت صمت در زمینه های مدیریت زنجیره ارزش، هوشمند سازی، زنجیره تامین، خدمات بهره بری، توسعه خدمات فناوری، خدمات تامین مالی، توجه به دانش روز و… آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا تلاش می کنیم در هر یک از استان های کشور اقداماتی برای توسعه این موارد انجام شود.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: یکی از موضوع های خیلی مهم در این خصوص، زنجیره ارزش است که اگر بتوانیم آن را مبتنی بر آمایش سرزمین و مزیت های رقابتی در هر منطقه از کشور ایجاد کنیم و از شرکت های توانمندی برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم، زودتر به هدف مورد نظر خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: با سفر به خراسان جنوبی و برگزاری جلساتی در این خصوص، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر زمینه انجام این کار را در خراسان جنوبی فراهم کنیم.

کد خبر 6007453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha